Шведската компания MTG преговаря за продажбата на най-голямата българска медийна група - "Нова броудкастинг груп", с двама местни играчи - Спас Русев и Кирил Домусчиев.

Това съобщава "Капитал", позовавайки се на няколко независими източника. Русев е потвърдил за интереса си, Домусчиев не е открит за коментар.

В процедурата за продажба двамата са конкуренти. "Да, заявил съм интерес пред MTG за "Нова" в консорциум с голяма чуждестранна компания", е потвърдил Спас Русев, без да уточни с кого си партнира.

Появата на български играчи за "Нова телевизия" беше напълно очаквана развръзка след провала на сделката между MTG и чеха Петр Келнер, който миналата година купи българския бизнес на "Теленор". Неговият инвестиционен фонд PPF Group се беше договорил през февруари 2018 да плати 185 млн. евро за "Нова броудкастинг груп", която включва седем телевизионни канала и 19 онлайн компании с общи приходи за 2017 г. от 100 млн. евро.

Този понеделник обаче стана ясно, че "Нова Броудкастинг груп" няма да бъде продадена на компанията на чешкия мириардер. Договорът за продажба на акциите на MTG на PPF Group е прекратен, съобщиха официално от Нова тв.

До това развитие на ситуацията се стига, след като Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) обяви сделката за невъзможна през лятото на миналата година. Решението на КЗК бе определено като странно, защото бе мотивирано с това, че и придобиваното дружество, и придобиващата страна имат богат опит и финансов ресурс. В момента тече обжалване на решението на КЗК в съда, но първото заседание по него е насрочено чак за май тази година, но сделка с Келнер е явно, че не може да има.

"MTG започна дискусии с други потенциални инвеститори относно продажбата на акциите си в най-голямата търговска медийна група в България. Прекратяването на договора с PPF Group е след решението на Българската комисия за защита на конкуренцията да не разреши сделката, както и след изтичането на удължения краен срок по договора между двете страни за приключване на продажбата", категорични са от Нова.

"По-важното обаче е друго - с решението на КЗК беше даден ясен сигнал, че купувачът на "Нова" трябва да има одобрението на властта. А това означава местен играч или в най-лошия случай - местен партньор, който да има контрол върху съдържанието", посочва "Капитал".