Article_top

Българската православна църква представя добре дебата за абортите, защото го гледа под нетипичен ъгъл, а такъв дебат трябва да има в България. Това заяви в ефира на бТВ д-р Николай Михайлов.

"По отношение на абортите се апелира към една интуиция, че жената която претендира във феминистката редакция да разполага с тялото си като собственост, да има пълен суверенитет върху събитията в собственото й тяло, разполага и с плода на своята утроба по един квази тоталитарен, даже направо тоталитарен начин, тя може да се освобождава от заченатото в нея, което е живот, един индивид в развитие, реален и потенциален човек в пълнотата на неговата психофизическа цялост след като се роди, разбира се, но той все пак е живо същество и такава е универсалната интуиция на всички времена и народи, такава е универсалната интуиция на повечето жени, които прибягват до тази драстична хирургия върху собственото си тяло, защото това не е нещо друго освен тайнството на един заченат живот."

Жените винаги страдат след аборт, заяви още психиатърът.

"Жените страдат това, независимо от декларираната идеология на този акт, защото залагат в себе си една много по-дълбока реактивност срещу това посегателство над тайнството на живота. Те имат грижи на съвестта, депресия много често, те влизат в една проточена невротична криза, това не минава даром."

"Либералната" версия на дебата пък се държала към "тайнството на заченатия живот" като към "липом, някакъв козметичен дефект".

"Съвременната култура бди много над правата на човека. Един много голям лапсус е, че тя не бди над правата над един ембрион, после плод, после човешко същество", заяви Михайлов.

Според него обаче е най-добре "шамарите да не играят роля във възпитанието на едно дете" и да се препоръчват в позицията на Синода "не е най-интелигентният подход".

 

Българската православна църква представя добре дебата за абортите, защото го гледа под нетипичен ъгъл, а такъв дебат трябва да има в България. Това заяви в ефира на бТВ д-р Николай Михайлов.

"По отношение на абортите се апелира към една интуиция, че жената която претендира във феминистката редакция да разполага с тялото си като собственост, да има пълен суверенитет върху събитията в собственото й тяло, разполага и с плода на своята утроба по един квази тоталитарен, даже направо тоталитарен начин, тя може да се освобождава от заченатото в нея, което е живот, един индивид в развитие, реален и потенциален човек в пълнотата на неговата психофизическа цялост след като се роди, разбира се, но той все пак е живо същество и такава е универсалната интуиция на всички времена и народи, такава е универсалната интуиция на повечето жени, които прибягват до тази драстична хирургия върху собственото си тяло, защото това не е нещо друго освен тайнството на един заченат живот."

Жените винаги страдат след аборт, заяви още психиатърът.

"Жените страдат това, независимо от декларираната идеология на този акт, защото залагат в себе си една много по-дълбока реактивност срещу това посегателство над тайнството на живота. Те имат грижи на съвестта, депресия много често, те влизат в една проточена невротична криза, това не минава даром."

"Либералната" версия на дебата пък се държала към "тайнството на заченатия живот" като към "липом, някакъв козметичен дефект".

"Съвременната култура бди много над правата на човека. Един много голям лапсус е, че тя не бди над правата над един ембрион, после плод, после човешко същество", заяви Михайлов.

Според него обаче е най-добре "шамарите да не играят роля във възпитанието на едно дете" и да се препоръчват в позицията на Синода "не е най-интелигентният подход".

Коментари

Този биоетичен проблем е много голям и не е редно

да се дъвче по медиите от политически пристрастени говорители и говорителки. Ако иска да промени нещо, Църквата трябва да убеждава и мисионерства, а не да иска законови промени ( защото тя не "представя дебата", а декламира и призовава за забрани). Но Николай Михайлов, който напоследък се е сдушил с руско-популистко-бесепарското лоби няма как да не похвали "старците", както сам ги нарича (макар, че почти всички са по-млади от него).
You voted '+'.

Противоабортстването няма нищо общо с

"руско-популистко-бесепарското лоби" или каквото и да е там такова.

Противоабортстването е чисто американо-популистко-евангелистка болна фантазия, разнасяна у нас от едни такива "старейшини" от разни секти, тук с благоволението на Козяк и американско финансиране.

Те харчат и са успешни и именно затова техните тези лека полека се прихващат и от БПЦ - защото тя се състезава пряко с американския религиозен фундаментализъм, който васална България, в която американския посланик се разпорежда в МС, не може да прогони.

Точно с руско-популистко-бесепарското лоби

има общо, защото точно това лоби е и про-тръмписткото лоби у нас (с малки изключения на няколко пишман-консерваторчета и бивши емигранти). Своите лозунги проруският националпопулизъм взима не от другаде, а именно от "библейския пояс". Всички "евангелски" pro-life лозунги се втурнаха в тукашните русофилски зилотски среди. За първи път във връзка с Истанбулската конвенция видяхме заедно да агитират русофили, ченгета, патрЕоти и... представители на евангелските общности, както и местните католици (макар "централно" подобно нещо да не се препоръчва). А заедно с тях - червената Столетница.
Боян Дуранкев's picture
Боян Дуранкев
проф. Боян Дуранкев

За сведение на малкочетящите

За сведение на малкочетящите и малко информираните: една от големите разлики между демократи и републиканци в САЩ е по повод отношението към абортите. Четете, драги, четете!
Ray Garraty's picture
Ray Garraty
infidel

.

Православните талибани също са в предизборен период
Klingon Oid's picture
Klingon Oid
Klingon Oid

Типично самоприписване на

Типично самоприписване на високоморални ценности като следствие от одъртяване и изкуфяване.

Има си медицинска дефиниция в коя фаза на развитието (ембрион->зародиш->плод) се счита за живо същество, а не общи приказки на религиозни фанатици и попове в стил Дънинг-Крюгер.

И последно - страданието на жените след аборт обикновено не е страдание, а облекчение !
Със сигурност има и случаи на страдение, но те са единични.

Християнконсерватизмът има много

проста идеология по отношение на "стойността" на "човешкия живот".

Докато жената го носи, ембрионът е "човешко същество" и трябва християнконсерватизмът да се разпореди жената да не може да реши как да живее.

Роди ли се, новият човек е "грижа на семейството", а "християнконсерватизмът" вече няма общо с него.

Освен лицемерие, лъжа и желание за контрол, друго в "християнконсервативните" ценности не се наблюдава.

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

За кого ще гласувате на изборите за Европейски парламент?