Article_top

Германско изследване поставя под въпрос доколко щадящи околната среда са електромобилите, предаде ДПА, цитирана от БТА.

Според проучването електромобилите помагат в борбата срещу климатичните промени само на хартия и всъщност вредят повече от дизеловите коли.

Професорът по физика от Кьолн Кристоф Бухал е изготвил разпространения миналата седмица доклад заедно с колегите си Ханс Дитер Карл и Ханс-Вернер Зин за германския Институт за икономическо развитие Ифо (Ifo).

Като се вземат предвид емисиите въглероден диокдис, изхвърляни при производството на батериите за електромобилите и при производството на електроенергия от невъзобновяеми източници в Германия, електромобилите "натоварват" климата с 11 до 28 процента повече, отколкото дизеловите коли, установява изследването.

Използва се много енергия за добива и обработката на литий, кобалт и манган, които се използват в батериите на електромобилите.

Батерията на "Тесла Модел 3" произвежда 11 до 15 тона въглероден диоксид, сочи проучването. Животът на батерията е 10 години, а за година има капацитет да измине 15 000 километра. Това означава 73 до 98 грама въглероден диоксид на километър, според авторите на изследването.

Автомобилостроителите планират да предлагат все повече електромобили, но според авторите на изследването за климата ще бъдат по-добри двигателите, задвижвани с метан, тъй като техните въглеродни емисии са с една трета по-ниски от емисиите на дизеловите двигатели. 

 

Германско изследване поставя под въпрос доколко щадящи околната среда са електромобилите, предаде ДПА, цитирана от БТА.

Според проучването електромобилите помагат в борбата срещу климатичните промени само на хартия и всъщност вредят повече от дизеловите коли.

Професорът по физика от Кьолн Кристоф Бухал е изготвил разпространения миналата седмица доклад заедно с колегите си Ханс Дитер Карл и Ханс-Вернер Зин за германския Институт за икономическо развитие Ифо (Ifo).

Като се вземат предвид емисиите въглероден диокдис, изхвърляни при производството на батериите за електромобилите и при производството на електроенергия от невъзобновяеми източници в Германия, електромобилите "натоварват" климата с 11 до 28 процента повече, отколкото дизеловите коли, установява изследването.

Използва се много енергия за добива и обработката на литий, кобалт и манган, които се използват в батериите на електромобилите.

Батерията на "Тесла Модел 3" произвежда 11 до 15 тона въглероден диоксид, сочи проучването. Животът на батерията е 10 години, а за година има капацитет да измине 15 000 километра. Това означава 73 до 98 грама въглероден диоксид на километър, според авторите на изследването.

Автомобилостроителите планират да предлагат все повече електромобили, но според авторите на изследването за климата ще бъдат по-добри двигателите, задвижвани с метан, тъй като техните въглеродни емисии са с една трета по-ниски от емисиите на дизеловите двигатели. 

Коментари

Само че, няма абсолютно доказателство, че емисиите

въглероден диоксид, които човекът произвежда, водят до необратими климатични изменения (може и да е така, наистина, но не е сигурно), докато има абсолютно доказателство, че газовете от бензиновите двигатели са вредни за човешкото здраве.

1. След 10г батериите на

1. След 10г батериите на съвременните електромобили ще са на 80% от капацитета си. Т.е. ще има да се карат поне още 10тина години.
2. Авторите на подобни изследвания удобно пропускат да отбележат замърсяването, което се генерира докато се произвежда дизеловото гориво и докато се транспортира. Тогава сметките стават още по-интересни.
i l's picture
i l
ivanll

На всички е ясно че

На всички е ясно че електромобилите щадят градската среда, проблема с емисиите е валиден за всички консуматори на енергия, защото енергията най-евтино се произвежда с мръсните варианти. Проблема на електромобилите е в батерията - супер скъпа, бавно се зарежда и недостатъчно разстояние с 1 зареждане. Ако се намери технология за евтини бързозареждащи се батерии електромобилите за 1 година ще станат номер 1. До тогава са просто луксозни играчки.

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Какво искате да ви донесе Дядо Коледа?