Article_top

Премиерът Бойко Борисов инспектира днес строежа на магистрала "Хемус" и коментира бъдещето на проекта.

"Чували сме всякакви глупости за АМ "Хемус" - въобще няма проекти, никой никога не е мислил да прави "Хемус". Аз съм убеден, че с построяването на "Хемус" БВП на страната ще се вдигне с поне 10- 20%. За това мога да се обзаложа", заяви Борисов.

Той провери напредъка при изграждането на отсечката между Ябланица и Боаза, която е близо 10 км.

"Проверих напредъка при изграждането на отсечката между Ябланица и Боаза, която е близо 10 км. Строителството й започна в края на март м. г. и се финансира със средства от националния бюджет. Работата по нея напредва и е напълно реалистично да е готова през есента, около половин година по-рано от предвиденото", написа Борисов в личния си профил във фейсбук.

"До края на 2022 г. ще минем и Плевен. След това изпълняваме и другите проекти, за да вържем и Търговище, там където Плевен ще излезе", заяи още премиерът.

За изграждането на общо 134,14 км от магистралата правителството е предвидило от бюджета 1,12 млрд. лв. Трасето, което ще се изгражда от държавната компания "Автомагистрали" ЕАД, е разделено на 6 участъка. И днес бе направена "символична" първа копка.

Подробна информация за участъците дадоха от Агенция "Пътна инфраструктура":

- Участък 1 е с дължина 15,26 км. Започва от Боаза и ще е до пресичането с път ІІІ-307 Луковит - Угърчин (км 87+800 до км 103+060), включително пътен възел "Дерманци". Връзката със съществуващата републиканска мрежа ще се  осъществява чрез два пътни възела - п. в. „Боаза“ при 88-ми км и п. в.  "Дерманци"  при 98-ми км.

- Участък 2 е 19,2 км. Той е от края на пътен възел "Дерманци"– при пресичане с път ІІІ-307 Луковит - Угърчин, до връзката с път ІІІ-3005 Радювене - Катунец, включително пътен възел "Каленик" (от км 103+060 до км 122+260).

- Участък 3 е 17,08 км. Той ще започва от края на пътен възел "Каленик" при пресичането с път ІІІ-3005 Радовене - Катунец до връзката с път ІІ-35 Плевен - Ловеч, включително и п. в. "Плевен" (от км 122+260 до км 139+340).

- Участък 4 е 26,8 км. Той е от края на п. в. "Плевен" при пресичане с път II-35 Плевен - Ловеч до път III-301 Летница - Ловеч, включително пътен възел „Летница“ (от км 139+340 до км 166+144.09).

- Участък 5 е 23,2 км. Той е от края на пътен възел "Летница" при пресичането с път III-301 до път III-303 Бутово - Павликени, включително и пътния възел (от км 166+144,09 до км 189+344).

- Участък 6 е 32,6 км. Започва от края на пътния възел на път III-303 Павликени - Левски до път I-5 Русе - Велико Търново, включително и пътния възел (от км 189+344 до км 222+000).

Изграждането на първите три участъка ще стартира тази година, а техническото проектиране на участъци 4, 5 и 6 ще бъде изпълнено през 2019 г. Целта е цялостното изграждане на АМ "Хемус" в участъка от Боаза до пресичането с път I-5 Русе - Велико Търново трябва да приключи до 2023 г., посочват от АПИ.

 

Премиерът Бойко Борисов инспектира днес строежа на магистрала "Хемус" и коментира бъдещето на проекта.

"Чували сме всякакви глупости за АМ "Хемус" - въобще няма проекти, никой никога не е мислил да прави "Хемус". Аз съм убеден, че с построяването на "Хемус" БВП на страната ще се вдигне с поне 10- 20%. За това мога да се обзаложа", заяви Борисов.

Той провери напредъка при изграждането на отсечката между Ябланица и Боаза, която е близо 10 км.

"Проверих напредъка при изграждането на отсечката между Ябланица и Боаза, която е близо 10 км. Строителството й започна в края на март м. г. и се финансира със средства от националния бюджет. Работата по нея напредва и е напълно реалистично да е готова през есента, около половин година по-рано от предвиденото", написа Борисов в личния си профил във фейсбук.

"До края на 2022 г. ще минем и Плевен. След това изпълняваме и другите проекти, за да вържем и Търговище, там където Плевен ще излезе", заяи още премиерът.

За изграждането на общо 134,14 км от магистралата правителството е предвидило от бюджета 1,12 млрд. лв. Трасето, което ще се изгражда от държавната компания "Автомагистрали" ЕАД, е разделено на 6 участъка. И днес бе направена "символична" първа копка.

Подробна информация за участъците дадоха от Агенция "Пътна инфраструктура":

- Участък 1 е с дължина 15,26 км. Започва от Боаза и ще е до пресичането с път ІІІ-307 Луковит - Угърчин (км 87+800 до км 103+060), включително пътен възел "Дерманци". Връзката със съществуващата републиканска мрежа ще се  осъществява чрез два пътни възела - п. в. „Боаза“ при 88-ми км и п. в.  "Дерманци"  при 98-ми км.

- Участък 2 е 19,2 км. Той е от края на пътен възел "Дерманци"– при пресичане с път ІІІ-307 Луковит - Угърчин, до връзката с път ІІІ-3005 Радювене - Катунец, включително пътен възел "Каленик" (от км 103+060 до км 122+260).

- Участък 3 е 17,08 км. Той ще започва от края на пътен възел "Каленик" при пресичането с път ІІІ-3005 Радовене - Катунец до връзката с път ІІ-35 Плевен - Ловеч, включително и п. в. "Плевен" (от км 122+260 до км 139+340).

- Участък 4 е 26,8 км. Той е от края на п. в. "Плевен" при пресичане с път II-35 Плевен - Ловеч до път III-301 Летница - Ловеч, включително пътен възел „Летница“ (от км 139+340 до км 166+144.09).

- Участък 5 е 23,2 км. Той е от края на пътен възел "Летница" при пресичането с път III-301 до път III-303 Бутово - Павликени, включително и пътния възел (от км 166+144,09 до км 189+344).

- Участък 6 е 32,6 км. Започва от края на пътния възел на път III-303 Павликени - Левски до път I-5 Русе - Велико Търново, включително и пътния възел (от км 189+344 до км 222+000).

Изграждането на първите три участъка ще стартира тази година, а техническото проектиране на участъци 4, 5 и 6 ще бъде изпълнено през 2019 г. Целта е цялостното изграждане на АМ "Хемус" в участъка от Боаза до пресичането с път I-5 Русе - Велико Търново трябва да приключи до 2023 г., посочват от АПИ.

Коментари

Gotse Delchev's picture
Gotse Delchev
Gotse Delchev

Това да скочи БВП толкова високо е нещо значимо!

Но не по-малко важно е колко от БВП ще отиде в направление Русия, колко за запълване на дупки като Варненската, колко за студения резерв на Ахмед, колко за ремонт на ремонтирани пътища, за гаражни асансьори и накрая с колко ще скочи жизнения стандарт на народа, и дали въобще ще се отлепим от дъното на мизерията? .

Явно г-н Борисов умее да прогнозира. Затова ще го помоля да предскаже дали сегашното повишение на редица основни хранителни подукти, но най-вече на свинското месо и свързаните с него продукти, е великденски феномен и след този голям християнски празник цените пак ще се върнат по местата си?
Martin Martinov's picture
Martin Martinov
САМОсеПИТАМ

???????????????

" Оттук нататък трябва да се мисли върху две неща, защото явно инфраструктурата им харесва на хората, но не достатъчно. Трябва да се мисли как да се раздвижи икономиката, да се повишат доходите, да се намали безработицата. Оттук насетне това трябва да ни бъде ВЪВ ВСЯКО ЕДНО ГОВОРЕНЕ."
Това е заявил премиерът в оставка Бойко Борисов на днешното последно правителствено заседание (1,03,2013)..
И пак..
Говорене, говорене, говорене..
Магистрали, али, али...
А Германия междувременно промени възможния растеж на страната до 0,5% за тази година...
У нас вече няма българска фабрика за цигари, Спарки Елтос е във фактически фалит и ще затвори и двата си завода.. Южноафриканците с тапицериите за БМВ и Мини пуснаха на улицата 1400 работника..
Белгийците с части за автобуси и камиони турнаха катинара на току що построен завод...
Ама с твърда прогноза от 3%..
С КАЛЕМЧЕТО и най-веч с ПРИКАЗКИ ша ги достигнем..
Докат МВФ не ни приземи..
Blagovesta Vasileva's picture
Blagovesta Vasileva
тутифрути

сега какво

свършиха ли международните му гастроли и пак ли се връща към магистралите.

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията