Наскоро американската компания Apple се сблъска с хакерски проблем - изтекоха голи снимки на знаменитости, вероятно заради пропуски в сигурността на услугата iCloud. Очакваше се заедно с представянето на новия iPhone 6 да се коментират и нови мерки по сигурността на данните. Нито дума обаче нямаше за инцидента по време на събитието, но Тим Куук по-късно заяви, че компанията наистина предприема стъпки да подобри неприкосновеността и сигурността на потребителите си. Сега Apple най-после спазва това обещание.
За да влезете в iCloud вече ще ви се налага да преминете през двустепенна идентификация, освен това компанията обяви публично своята актуализирана политика за поверителност в изцяло нова секция на уебсайта си. Разделът започва с отворено писмо на изпълнителния директор Тим Кук към клиентите на Apple. Неговият избор на думи е особено интересен - той описва компанията като продуктово ориентирана, компания, която никога, абсолютно никога не посяга към нашите данни.
“В Apple вашето доверие е всичко за нас.”
“Нашият бизнес модел е много прост - ние продаваме страхотни проекти. Ние не си изграждаме профил, базиран на това да продаваме на рекламисти съдържанието на вашата поща, навиците ви на сърфиране. Ние не “монетизираме” информацията, която държите на вашия iPhone или iCloud. И ние не четем вашия имейл или съобщенията ви, за да получим информация какво да ви предлагламе. Нашият софтуер и услугите ни са така направени, за да бъдат продуктите ни по-добри. Просто и ясно." пише Кук.
Но как стоят нещата с iAd, мобилната рекламна платформа на Apple, която позволява на разработчиците да вкарват реклами в приложенията си?
"iAd се придържа към същата политика на поверителност, която важи за всеки друг продукт на Apple. Тя не взима данни от Health and Home Kit-а, Картите, Сайри, iMessage, вашата история на обажданията, или която и да е iCloud услуга като "Контакти" или "Поща", и винаги можете просто напълно да се откажете от опцията" твърдии Кук.
И най-накрая, Кук твърди, че Apple никога не са работили с която и да е правителствена агенция на която и да е държава, за да създадат задна вратичка към който и да е от продуктите и услугите си.
"Също така никога не сме давали достъп до нашите сървъри. И никога няма да дадем"
Думите в това последно изявление са особено интересни - когато бяха попитани за участието си в програмата на Агенцията за национална сигурност PRISM миналата година, Apple заявиха, че никога не дават "директен достъп" до сървърите си.
"Всяка правителствена агенция, която иска потребителски данни, трябва да предостави съдебна заповед", казаха тогава от Apple.
Сега, Кук откровено заявява, че Apple никога не дава достъп до сървърите си - директно или не - и не споменава никакви съдебни заповеди.
В своята нова страница за поверителност, Apple твърдят, че не могат да декриптират телефона на потребител (ако е защитен с парола), дори и правителството да го иска. Всичките данни, твърдят те, са предпазени дори от самите тях.
Има обаче уловка - дори ако Apple не може да предостави данни от вашия телефон, е възможно (и вероятно, ако има съдебна заповед) да предостави вашите данни в iTunes или iCloud.
Apple твърдят, че само "малка част" от исканията на правоприлагащите органи търсят лични данни от тези акаунти - имейл, снимки и подобни - по-точно, "по-малко от 0,00385% от клиентите имат данни, разкрити в резултат на искания от правителствени агенции".
Все пак, всеки, който иска да бъде сигурен, че данните му няма да са достъпни за любопитните очи на американски или други правителствени агенции, просто не трябва да съхранява данни в iCloud.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни