Article_top

"Това е ново ниво на плагиатство."

Това отбеляза в Twitter днес Малика Фавр, френската илюстраторка, чиято корица на книгата "Камасутра" от 2012 г. бе представена като неизвестна досега творба на Сирак Скитник в столичната галерия “Структура”.

Картината е част от експозицията „Модернизъм и Авангард. Българската перпектива”, която показва частната колекция на бизнесмена рекламист Николай Неделчев. В нея би трябвало да са изложени произведения на български модернисти, рисувани до 1940 г., но засега две картини се оказаха изплагиатствани напълно очевидно от съвременни художници.

"Сюреалистична ситуация в София", отбелязва още Фавр. "Поколебах се за миг и после избухнах в смях."

Тя публикува колаж на двете картини, взет от статията на Клуб Z. По-рано днес потърсихме Фавр за коментар и с въпрос дали смята да търси правата си в съда. Тя заяви, че е разбрала за случая от нас и в момента го проверява. А от отговорите ѝ в Twitter става ясно, че обмисля да търси правата си по съдебен път и вече се е свързала с галерията.

По-късно художничката добави пред Клуб Z:

"Изглежда като организирана измама, защото видях че и творби на други художници са копирани в тази изложба. Не съм сигурна чия е отговорността, но на някого трябва да се потърси сметка."

Фавр визира случая, за който днес Клуб Z съобщи - "рисунка на Мирчо Качулев" от същата колекция всъщност е копие на известната работа Close Noire на френския илюстратор Киб.

Под туита на художничката се коментира активно - някои отбелязват "така е в България", други се шегуват, че явно става дума за пътуване във времето, трети пък се възмущават от плагиатстването. Друг потребител пък отбелязва, че Сирак Скитник е мъртъв и затова само Фавр знае истината, а тя му отвръща шеговито:

"Говоря си с него с оуиджа дъска (за контактуване с мъртвите, бел. ред.) И той е малко раздразнен."

Днес и собственикът на колекцията Николай Неделчев най-после коментира разкритията, свързани с "картините" на Сирак Скитник и Мирчо Качулев чрез фейсбук профила на галерията "Структура":

"С оглед на създалата се ситуация и твърдения, свързани с автентичността на някои от изложените работи, ще бъде създаден експертен съвет, който да изследва спорните творби. Резултатите ще бъдат оповестени публично."

Също днес карикатуристът Христо Комарницки намери друга картина от експозицията в галерия "Структура", която изглежда като копие на творба на съвременен художник:

 

"Това е ново ниво на плагиатство."

Това отбеляза в Twitter днес Малика Фавр, френската илюстраторка, чиято корица на книгата "Камасутра" от 2012 г. бе представена като неизвестна досега творба на Сирак Скитник в столичната галерия “Структура”.

Картината е част от експозицията „Модернизъм и Авангард. Българската перпектива”, която показва частната колекция на бизнесмена рекламист Николай Неделчев. В нея би трябвало да са изложени произведения на български модернисти, рисувани до 1940 г., но засега две картини се оказаха изплагиатствани напълно очевидно от съвременни художници.

"Сюреалистична ситуация в София", отбелязва още Фавр. "Поколебах се за миг и после избухнах в смях."

Тя публикува колаж на двете картини, взет от статията на Клуб Z. По-рано днес потърсихме Фавр за коментар и с въпрос дали смята да търси правата си в съда. Тя заяви, че е разбрала за случая от нас и в момента го проверява. А от отговорите ѝ в Twitter става ясно, че обмисля да търси правата си по съдебен път и вече се е свързала с галерията.

По-късно художничката добави пред Клуб Z:

"Изглежда като организирана измама, защото видях че и творби на други художници са копирани в тази изложба. Не съм сигурна чия е отговорността, но на някого трябва да се потърси сметка."

Фавр визира случая, за който днес Клуб Z съобщи - "рисунка на Мирчо Качулев" от същата колекция всъщност е копие на известната работа Close Noire на френския илюстратор Киб.

Под туита на художничката се коментира активно - някои отбелязват "така е в България", други се шегуват, че явно става дума за пътуване във времето, трети пък се възмущават от плагиатстването. Друг потребител пък отбелязва, че Сирак Скитник е мъртъв и затова само Фавр знае истината, а тя му отвръща шеговито:

"Говоря си с него с оуиджа дъска (за контактуване с мъртвите, бел. ред.) И той е малко раздразнен."

Днес и собственикът на колекцията Николай Неделчев най-после коментира разкритията, свързани с "картините" на Сирак Скитник и Мирчо Качулев чрез фейсбук профила на галерията "Структура":

"С оглед на създалата се ситуация и твърдения, свързани с автентичността на някои от изложените работи, ще бъде създаден експертен съвет, който да изследва спорните творби. Резултатите ще бъдат оповестени публично."

Също днес карикатуристът Христо Комарницки намери друга картина от експозицията в галерия "Структура", която изглежда като копие на творба на съвременен художник:

Коментари

менте

В държавата менте и изкуството е менте!

Този Николай Неделчев е

Този Николай Неделчев е същият, който прибра милион и половина от данъкоплатеца за туристическо лого на България, което приличаше на ... "яйце на очи", завихри се тогава един скандал! Така че, чудно няма.
Gotse Delchev's picture
Gotse Delchev
Gotse Delchev

Да се подшушне на г-н Борисов, ако парите за туристическото

лого все още не са върнати, за да побърза да замете случая под някое чердже, че иначе прокуратурата може да се самосезира!

Поздравления за г-н форсварет и за г-н Деян Христов!

Николай Неделчев разби имиджа на родината ни пред света!

Тази негова изложба (а би трябвало да и се казва ИЗЛАГАЦИЯ) си беше едно разголване. Срамно, излагащо разголване, с което Н.Н. вкара името на България в устата на всеки поне малко интевресуващ се от изкуство човек.
Тази излагация сложи точка на бизнеса с изкуство в страната ни!

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията