Article_top

Въвеждането на тол системата у нас ще се отложи най-късно до 1 март 2020 г. Това става с новите промени в Закона за пътищата, които ГЕРБ внесе днес.

Системата трябваше да стартира на 16 август тази година, но още през май управляващите обявиха, че това лято ще започне само технически тест. Първоначално те предвиждаха търговската експлоатация на системата да започне през ноември.

"Това го правим в унисон с проведените срещи с превозвачите, за да се намери необходимият консенсус за тарифирането, както и за обхвата за пътищата", обясни депутатът Александър Ненков от ГЕРБ.

Транспортният бранш се възпротиви както на предложените от държавата цени на тол таксите, така и на неясния обхват на системата - за кои пътища ще се плаща и къде ще има т.нар. нулева ставка.

Те предупредиха, че новите цени ще окажат влияние и на инфлационните процеси и ще доведат до поскъпване на стоките за крайния потребител. Според предложенията на регионалното министерство, за да се движат по магистрала или първокласен път, камионите до 12 тона ще трябва да плащат между 8 и 16 стотинки на километър. За по-тежките МПС тарифата започва от 23 ст. и достига до 94 стотинки в зависимост от екокатегорията им.

Тол системата засяга тежкотоварните превозни средства над 3,5 тона и има обхват върху около 6000 км от републиканските пътища. От 16 август все пак ще започне тестването ѝ, в което транспортният бранш ще се включи доброволно, като фирмите сами ще монтират бордови устройства на всичките си автомобили, за да се види реалното движение - изминатите километри и трафикът, както и колко е транзитът.

На 3 юли ще се състои нова среща с превозвачите, на която ще бъдат отново обсъдени тарифите.

 

Въвеждането на тол системата у нас ще се отложи най-късно до 1 март 2020 г. Това става с новите промени в Закона за пътищата, които ГЕРБ внесе днес.

Системата трябваше да стартира на 16 август тази година, но още през май управляващите обявиха, че това лято ще започне само технически тест. Първоначално те предвиждаха търговската експлоатация на системата да започне през ноември.

"Това го правим в унисон с проведените срещи с превозвачите, за да се намери необходимият консенсус за тарифирането, както и за обхвата за пътищата", обясни депутатът Александър Ненков от ГЕРБ.

Транспортният бранш се възпротиви както на предложените от държавата цени на тол таксите, така и на неясния обхват на системата - за кои пътища ще се плаща и къде ще има т.нар. нулева ставка.

Те предупредиха, че новите цени ще окажат влияние и на инфлационните процеси и ще доведат до поскъпване на стоките за крайния потребител. Според предложенията на регионалното министерство, за да се движат по магистрала или първокласен път, камионите до 12 тона ще трябва да плащат между 8 и 16 стотинки на километър. За по-тежките МПС тарифата започва от 23 ст. и достига до 94 стотинки в зависимост от екокатегорията им.

Тол системата засяга тежкотоварните превозни средства над 3,5 тона и има обхват върху около 6000 км от републиканските пътища. От 16 август все пак ще започне тестването ѝ, в което транспортният бранш ще се включи доброволно, като фирмите сами ще монтират бордови устройства на всичките си автомобили, за да се види реалното движение - изминатите километри и трафикът, както и колко е транзитът.

На 3 юли ще се състои нова среща с превозвачите, на която ще бъдат отново обсъдени тарифите.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Защо само Иван Гешев е номиниран за главен прокурор?