Article_top

Съветът за електронни медии (СЕМ) е заличил регистрацията на Би Ай Телевизия, след като тя обяви фалит.

Това става ясно от решение на медийния регулатор. То е било взето на заседание на 29 май. 

"След проведеното обсъждане Съветът прие (...): Заличава регистрацията на "Би Ай Телевизия" ЕООД, ЕИК 203296791 за доставяне на аудио-визуална медийна услуга с наименование БИ АЙ ТИ (BIT). Заличава от първи раздел на Публичния регистър на СЕМ програма БИ АЙ ТИ (BIT), с общ (политематичен) профил, национален териториален обхват, способ на разпространение - чрез кабелни и спътникови мрежи", гласи решението на СЕМ.

То се позовава на решението на Софийски градски съд от по-рано същия месец, с което телевизията беше обявена в несъстоятелност.

Решението на СЕМ може да бъде обжалвано в 14-дневен срок, като до момента не е известно дали това е направено. В СЕМ не е пристигало уведомление.

Въпреки обещанията за "рестарт" и реанимация, телевизия Би Ай Ти окончателно фалира. Със свое решение от 15 май СГС констатира този факт. Дружеството има изискуеми и непогасени задължения за повече от два месеца към най-малко една трета от служителите си, се посочва в решението на съда. Към 1 март, въпреки извършените частични плащания (на 92 000 лева), има просрочени задължения към служители в размер на 364 585 лева и 20 стотинки. Те са натрупани за периода 1 юли 2018 г. - 28 февруари 2019 г., сочи справка от Национална агенция по приходите.

Непогасените задължения към доставчици за цялата минала година пък са за над 400 000 лева.

В началото на февруари миналата година стана ясно, че българските емигранти в САЩ братята Павел и Румен Вълневи са продали телевизията която основаха през 2015 г. За нов собственик бе обявен телевизионният продуцент Мирослав Янев.

Телевизия Би Ай Ти започна да излъчва на 14 септември 2015 г. Тя бе насочена към българската емигрантска общност в САЩ и останалите държави по света. Студиа на телевизията имаше в Чикаго и в София. Водещ на централните новини бе звездата на CNN Ралица Василева, а основен консултант на проекта бе бившият директор на Ефир2 на БНТ и прессекретар на президента Петър Стоянов - Нери Терзиева. Телевизията бе определяна като опозиционна.

С продажбата обаче последваха драматични събития, в т.ч. за екипа. Новият собственик буквално "влезе с бутонките" само ден след встъпването си в длъжност. Бяха спряни всички предавания, въртяха се само повторения на стари. В последствие Янев обяви, че предстои "рестарт" - ще се работи по нова програмна схема и пр. Месец по-късно Главната инспекция по труда (ГИТ) влезе в телевизията. ГИТ се бе самосезирала по публикации за забавените заплати на журналистите.

 

Съветът за електронни медии (СЕМ) е заличил регистрацията на Би Ай Телевизия, след като тя обяви фалит.

Това става ясно от решение на медийния регулатор. То е било взето на заседание на 29 май. 

"След проведеното обсъждане Съветът прие (...): Заличава регистрацията на "Би Ай Телевизия" ЕООД, ЕИК 203296791 за доставяне на аудио-визуална медийна услуга с наименование БИ АЙ ТИ (BIT). Заличава от първи раздел на Публичния регистър на СЕМ програма БИ АЙ ТИ (BIT), с общ (политематичен) профил, национален териториален обхват, способ на разпространение - чрез кабелни и спътникови мрежи", гласи решението на СЕМ.

То се позовава на решението на Софийски градски съд от по-рано същия месец, с което телевизията беше обявена в несъстоятелност.

Решението на СЕМ може да бъде обжалвано в 14-дневен срок, като до момента не е известно дали това е направено. В СЕМ не е пристигало уведомление.

Въпреки обещанията за "рестарт" и реанимация, телевизия Би Ай Ти окончателно фалира. Със свое решение от 15 май СГС констатира този факт. Дружеството има изискуеми и непогасени задължения за повече от два месеца към най-малко една трета от служителите си, се посочва в решението на съда. Към 1 март, въпреки извършените частични плащания (на 92 000 лева), има просрочени задължения към служители в размер на 364 585 лева и 20 стотинки. Те са натрупани за периода 1 юли 2018 г. - 28 февруари 2019 г., сочи справка от Национална агенция по приходите.

Непогасените задължения към доставчици за цялата минала година пък са за над 400 000 лева.

В началото на февруари миналата година стана ясно, че българските емигранти в САЩ братята Павел и Румен Вълневи са продали телевизията която основаха през 2015 г. За нов собственик бе обявен телевизионният продуцент Мирослав Янев.

Телевизия Би Ай Ти започна да излъчва на 14 септември 2015 г. Тя бе насочена към българската емигрантска общност в САЩ и останалите държави по света. Студиа на телевизията имаше в Чикаго и в София. Водещ на централните новини бе звездата на CNN Ралица Василева, а основен консултант на проекта бе бившият директор на Ефир2 на БНТ и прессекретар на президента Петър Стоянов - Нери Терзиева. Телевизията бе определяна като опозиционна.

С продажбата обаче последваха драматични събития, в т.ч. за екипа. Новият собственик буквално "влезе с бутонките" само ден след встъпването си в длъжност. Бяха спряни всички предавания, въртяха се само повторения на стари. В последствие Янев обяви, че предстои "рестарт" - ще се работи по нова програмна схема и пр. Месец по-късно Главната инспекция по труда (ГИТ) влезе в телевизията. ГИТ се бе самосезирала по публикации за забавените заплати на журналистите.

Коментари

Що утече в канала BiT?

Нали беше модерна, интер, Ралица беше лице, американска, за сънародниците ни..... а от екрана трета ръка хибридчета на червената идея и.... закономерен резултат. Сега пригответе статията и на БСПТВ, начело с Коларов.... и тя утича!
svetlana's picture
svetlana
svetlana

Това беше целта

Единствената свястна и културна TV. Жалко, много жалко. Защото беше опозиционна, критикуваше се властта и й видяха сметката. С нея започна погромът над свободното слово. Но това се видя от всички. Уж продажба... Много плитко скроено. Не сме толкова тъпи.

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията