Article_top

Единствената целувка в музикалния бизнес, привлякла малко по-голямо медийно внимание, беше тази между Мадона и Бритни Спиърс през 2003-та, но сигурно дори и те вече са я забравили. Една нова целувка днес хвърля във възмущение, възторг, смут, закани и анализи ако не целия свят, то поне 1/6 от него (или колкото в момента е територията на Русия).

„Защо „Рамщайн” оскверни „Лужники”?”, се пита в руския портал „Яндекс Дзен” музикалният наблюдател с псевдоним „Музыкант SYW”, признавайки, че в социалните мрежи има и такива, за които „осквернили” звучи смешно (но той не бил от тях).

Но най-забавното според автора е, че и двете големи метъл групи, свирили на стадиона тези дни – първо „Металика”, после „Рамщайн”, освен с несъмнената любов на феновете са се сблъсквали и с остри критики на морална основа.

В случая с „Металика” се намериха обидени от уж „неканоничното” изпълнение на песента на Виктор Цой „Группа Крови”. Но с „Рамщайн” вече беше различно. Мнозина в мрежата написаха точно така: „Рамщайн” оскверниха стадион „Лужники“. Как го оскверниха? Разбира се, с целувката на сцената между двамата китаристи Пол Ландерс и Рихард Круспе, цензурирана със смайлита в горната снимка.

И възмущението се изля. Само че не на концерта, а в мрежата, особено в страницата на „Рамщайн“ в инстаграм, която се наводни с рускоезични коментари. Едните наричаха музикантите „осквернители” и искаха и помен да не остане от тях в Русия, а други наричаха първите „примитиви”. Всичко това стигна и до Държавната дума, където някои депутати предложиха да накажат германската група или изобщо да не ги пускат повече в Русия.

Все пак защо по думите на автора: „двамата китаристи се направиха на китерасти”? Според него това е част от шоуто, а също и провокация, макар и на билетите да пишело, че на концерта не се допускат лица под 18 години. Така че от гледна точка на закона „Рамщайн” са недосегаеми. Те постъпиха честно – за разлика от много руски „рап” и „поп” изпълнители, които редовно прибягват до ненормативна лексика и съмнителни действия на концерти с публика на средна възраст 14 г.

„Рамщайн” цял живот се занимават с провокации и целувката е част от тяхното шоу – макар и тази част никак да не ми хареса. И ако целта им е била да предизвикат протест срещу закона „За пропагандата на нетрадиционни сексуални отношения сред непълнолетните“, то това е много лошо“, пише „Музыкант SYW”, но признава: „Концертът беше пред пълнолетни.”

Накрая авторът се опитва да минимизира щетите, като съветва да не се търси особен смисъл в тази целувка. Според него онези, които се вбесяват от видяното, никога не са виждали и нямат представя какво се случва на други концерти на „Рамщайн“, където „невероятно силното огнено шоу се редува с доста смели действия на сцената”.

И завършва с обяснението, че занапред ще може да живее и без концертите на музикантите, произлизащи от ГДР, но не е готов да се откаже от музиката им. Защото „в нея има повече смисъл, отколкото в цялата руска попсцeна”.

"Площад Славейков"

 

Единствената целувка в музикалния бизнес, привлякла малко по-голямо медийно внимание, беше тази между Мадона и Бритни Спиърс през 2003-та, но сигурно дори и те вече са я забравили. Една нова целувка днес хвърля във възмущение, възторг, смут, закани и анализи ако не целия свят, то поне 1/6 от него (или колкото в момента е територията на Русия).

„Защо „Рамщайн” оскверни „Лужники”?”, се пита в руския портал „Яндекс Дзен” музикалният наблюдател с псевдоним „Музыкант SYW”, признавайки, че в социалните мрежи има и такива, за които „осквернили” звучи смешно (но той не бил от тях).

Но най-забавното според автора е, че и двете големи метъл групи, свирили на стадиона тези дни – първо „Металика”, после „Рамщайн”, освен с несъмнената любов на феновете са се сблъсквали и с остри критики на морална основа.

В случая с „Металика” се намериха обидени от уж „неканоничното” изпълнение на песента на Виктор Цой „Группа Крови”. Но с „Рамщайн” вече беше различно. Мнозина в мрежата написаха точно така: „Рамщайн” оскверниха стадион „Лужники“. Как го оскверниха? Разбира се, с целувката на сцената между двамата китаристи Пол Ландерс и Рихард Круспе, цензурирана със смайлита в горната снимка.

И възмущението се изля. Само че не на концерта, а в мрежата, особено в страницата на „Рамщайн“ в инстаграм, която се наводни с рускоезични коментари. Едните наричаха музикантите „осквернители” и искаха и помен да не остане от тях в Русия, а други наричаха първите „примитиви”. Всичко това стигна и до Държавната дума, където някои депутати предложиха да накажат германската група или изобщо да не ги пускат повече в Русия.

Все пак защо по думите на автора: „двамата китаристи се направиха на китерасти”? Според него това е част от шоуто, а също и провокация, макар и на билетите да пишело, че на концерта не се допускат лица под 18 години. Така че от гледна точка на закона „Рамщайн” са недосегаеми. Те постъпиха честно – за разлика от много руски „рап” и „поп” изпълнители, които редовно прибягват до ненормативна лексика и съмнителни действия на концерти с публика на средна възраст 14 г.

„Рамщайн” цял живот се занимават с провокации и целувката е част от тяхното шоу – макар и тази част никак да не ми хареса. И ако целта им е била да предизвикат протест срещу закона „За пропагандата на нетрадиционни сексуални отношения сред непълнолетните“, то това е много лошо“, пише „Музыкант SYW”, но признава: „Концертът беше пред пълнолетни.”

Накрая авторът се опитва да минимизира щетите, като съветва да не се търси особен смисъл в тази целувка. Според него онези, които се вбесяват от видяното, никога не са виждали и нямат представя какво се случва на други концерти на „Рамщайн“, където „невероятно силното огнено шоу се редува с доста смели действия на сцената”.

И завършва с обяснението, че занапред ще може да живее и без концертите на музикантите, произлизащи от ГДР, но не е готов да се откаже от музиката им. Защото „в нея има повече смисъл, отколкото в цялата руска попсцeна”.

"Площад Славейков"

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Защо само Иван Гешев е номиниран за главен прокурор?