Article_top

Австрийската бижутерийна компания "Сваровски" (Swarovski) се извини днес за това, че е "наранила чувствата" на китайския народ, след като нарече Хонконг отделна страна на сайта си и стана поредната луксозна марка, подложена на обстрел в Китай, предаде Франс прес, цитирана от БТА.

Извинението от бижутерийната компания идва ден, след като няколко други луксозни компании се извиниха за грешки при назоваването на полуавтономните градове Хонконг и Макао, както и на самоуправляващия се остров Тайван.

Хонконг се превърна в особено чувствителна тема за Пекин, след като от няколко месеца финансовият център е обхванат от продемократични протести, и международните марки попаднаха под кръстосан огън.

"Изключително съжаляваме, че чувствата на китайския народ бяха наранени", се посочва в публикуваното днес прессъобщение на компанията.

Австрийската бижутерийна компания се сблъска с гнева на социалните мрежи, въпреки че обеща "да опита всичко възможно, за да поправи грешките в най-кратък срок".

"Повече няма да го купувам. Няма лично предпочитание, което да стои пред националния суверенитет", написа един потребител в "китайския Туитър" - мрежата Вейбо (Weibo).

"Тези чуждестранни марки винаги твърдят, че твърдо подкрепят суверенитетa на Китай и териториалната цялост на страната. Ако наистина го мислят, подобно нещо нямаше да се случи", написа друг потребител.

"Живанши" (Givenchy), "Коуч" (Coach) и "Версаче" (Versace) трябваше да поднесат извиненията си заради пускането в продажба на тениски, които са определени като публично оскърбление към суверенитета на Китай, тъй като намекват, че Тайван и Хонконг не са част от страната.

"Версаче" се озова в обсега на бурята заради тениска, която представя списък от градове, следвани от името на страната с главни букви - например "Париж-ФРАНЦИЯ" и "Шанхай-КИТАЙ", съобщи Франс прес.

Злополучното е, че наименованието "Хонконг" е последвано от "ХОНКОНГ" с главни букви, въпреки че бившата британска колония е част от Китай от 1997 година.

"Живанши" и "Коуч" на свой ред попаднаха под обстрел заради подобни оскърбления: тениски, които оставят впечатлението, че Хонконг, както и Тайван са независими територии. Трите марки трябваше да се извинят, уверявайки че въпросните модели са изтеглени от продажба.

 

Австрийската бижутерийна компания "Сваровски" (Swarovski) се извини днес за това, че е "наранила чувствата" на китайския народ, след като нарече Хонконг отделна страна на сайта си и стана поредната луксозна марка, подложена на обстрел в Китай, предаде Франс прес, цитирана от БТА.

Извинението от бижутерийната компания идва ден, след като няколко други луксозни компании се извиниха за грешки при назоваването на полуавтономните градове Хонконг и Макао, както и на самоуправляващия се остров Тайван.

Хонконг се превърна в особено чувствителна тема за Пекин, след като от няколко месеца финансовият център е обхванат от продемократични протести, и международните марки попаднаха под кръстосан огън.

"Изключително съжаляваме, че чувствата на китайския народ бяха наранени", се посочва в публикуваното днес прессъобщение на компанията.

Австрийската бижутерийна компания се сблъска с гнева на социалните мрежи, въпреки че обеща "да опита всичко възможно, за да поправи грешките в най-кратък срок".

"Повече няма да го купувам. Няма лично предпочитание, което да стои пред националния суверенитет", написа един потребител в "китайския Туитър" - мрежата Вейбо (Weibo).

"Тези чуждестранни марки винаги твърдят, че твърдо подкрепят суверенитетa на Китай и териториалната цялост на страната. Ако наистина го мислят, подобно нещо нямаше да се случи", написа друг потребител.

"Живанши" (Givenchy), "Коуч" (Coach) и "Версаче" (Versace) трябваше да поднесат извиненията си заради пускането в продажба на тениски, които са определени като публично оскърбление към суверенитета на Китай, тъй като намекват, че Тайван и Хонконг не са част от страната.

"Версаче" се озова в обсега на бурята заради тениска, която представя списък от градове, следвани от името на страната с главни букви - например "Париж-ФРАНЦИЯ" и "Шанхай-КИТАЙ", съобщи Франс прес.

Злополучното е, че наименованието "Хонконг" е последвано от "ХОНКОНГ" с главни букви, въпреки че бившата британска колония е част от Китай от 1997 година.

"Живанши" и "Коуч" на свой ред попаднаха под обстрел заради подобни оскърбления: тениски, които оставят впечатлението, че Хонконг, както и Тайван са независими територии. Трите марки трябваше да се извинят, уверявайки че въпросните модели са изтеглени от продажба.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Защо само Иван Гешев е номиниран за главен прокурор?