Първият български онлайн фермерски пазар "Фармхоупинг" (Farmhopping) прекратява дейността си. Това съобщават на собствената си интернет страница собствениците на компанията. 

"Пет години по-късно трябва да признаем и че желанието ни да сме винаги на първо място по иновативност и непрекъснато да подобряваме услугата си с изключително бързи темпове ни изигра лоша шега", пишат от "Фармхоупинг.

Фирмата беше единственото онлайн пространство, откъдето можеше да се поръчва храна директно от производителите. Платформата на практика свързваше българските фермери и техните клиенти. 

През 2014 година, компанията започна като един от първите старт-ъп предприятия в страната. На няколко пъти получаваше и международно финансиране. През май 2017 година "Фармхоупинг" отвори и първия си физически магазин в София.

"Мотивирани от ентусиазъм, амбициозност и добри намерения подценихме средствата, необходими за развитието на един нов пазар и нужната инвестиция в развитието на такава логистична база. И макар че предизвикателствата не ни плашат, не можем да продължим без нужните ни средства, за да развиваме платформата, а инвестициите, които ни трябват, за да продължим напред, не се оправдават в малкия български пазар. Ако продавахме намалени стоки, а не истинска храна, може би щяхме да имаме по-голям успех. Надценихме размера на пазара и подценихме необходимите инвестиции в бизнес модел, който е изпреварил времето си", обясняват от компанията причините за прекратяването на дейността си.

За времето, в което същестуваше, на платформата на "Farmhopping" присъстваха над 600 ферми и малки производители. Тя е доставила е над 40 000 поръчки в цялата страна.

В края на съобщението си от компанията благодарят на своите клиенти и ги призовават да продължат да използват качествени продукти.

"Вярваме, че истината е в истинската храна, произведена с любов, старание и безрезервен труд."