Article_top

Девет европейски министри на финансите, сред които и българският Владислав Горанов, поискаха в съвместно писмо Европейската комисия да призове новата си председателка Урсула фон дер Лайен за постави началото на дебати за облагане на авиацията със "зелени" такси. Това съобщават в електронното си издание френският в. "Трибюн" и белгийското издание на сп. "Пари мач", цитирани от БТА.

Наред с обществените и икономическите си предимства, авиацията е източник на около 2,5 процента от световните емисии на въглероден диоксид, както и на вредните въздействия на шума и атмосферното замърсяване, подчертават тези девет страни - Белгия, България, Германия, Франция, Холандия, Люксембург, Швеция, Дания и Италия - в съвместна декларация.

Тъй като въздушният транспорт е освободен от акцизи, никакви такси не се налагат върху международните полети и няма координирана такса за билетите, допълват министрите в писмото, изготвено по инициатива на Хага.

Деветте страни призовават следващия екип на Еврокомисията да започне дебат, но отчитайки конкурентоспособността и специфичната ситуация на всяка страна членка. Те призовават комисията да представи предложение за директива, без да уточняват формата на евентуалното облагане (върху самолетните билети, керосина или други).

Холандия е начело в облагането на авиационния сектор. Дори и без споразумение на европейско равнище Хага възнамерява от 2021 година да въведе такса от 7 евро върху самолетните билети независимо от дестинацията. Въздушни такси съществуват също така във Великобритания, Германия, Италия, Швеция и Норвегия.

Естествено тези мерки предивзвикват критика - най-вече от страна на самите авиопревозвачи. Според тях данъкът ще бъде отразен в цената на самолетните билети и този вид транспорт отново ще бъде достъпен само за по-заможните клиенти. Освен това - твърдят компаниите - ще се наложи да бъдат преосмислени бизнес плановете им, съответно мерките застрашават много работни места в Европа. 

 

Девет европейски министри на финансите, сред които и българският Владислав Горанов, поискаха в съвместно писмо Европейската комисия да призове новата си председателка Урсула фон дер Лайен за постави началото на дебати за облагане на авиацията със "зелени" такси. Това съобщават в електронното си издание френският в. "Трибюн" и белгийското издание на сп. "Пари мач", цитирани от БТА.

Наред с обществените и икономическите си предимства, авиацията е източник на около 2,5 процента от световните емисии на въглероден диоксид, както и на вредните въздействия на шума и атмосферното замърсяване, подчертават тези девет страни - Белгия, България, Германия, Франция, Холандия, Люксембург, Швеция, Дания и Италия - в съвместна декларация.

Тъй като въздушният транспорт е освободен от акцизи, никакви такси не се налагат върху международните полети и няма координирана такса за билетите, допълват министрите в писмото, изготвено по инициатива на Хага.

Деветте страни призовават следващия екип на Еврокомисията да започне дебат, но отчитайки конкурентоспособността и специфичната ситуация на всяка страна членка. Те призовават комисията да представи предложение за директива, без да уточняват формата на евентуалното облагане (върху самолетните билети, керосина или други).

Холандия е начело в облагането на авиационния сектор. Дори и без споразумение на европейско равнище Хага възнамерява от 2021 година да въведе такса от 7 евро върху самолетните билети независимо от дестинацията. Въздушни такси съществуват също така във Великобритания, Германия, Италия, Швеция и Норвегия.

Естествено тези мерки предивзвикват критика - най-вече от страна на самите авиопревозвачи. Според тях данъкът ще бъде отразен в цената на самолетните билети и този вид транспорт отново ще бъде достъпен само за по-заможните клиенти. Освен това - твърдят компаниите - ще се наложи да бъдат преосмислени бизнес плановете им, съответно мерките застрашават много работни места в Европа. 

Коментари

Чакаме "офис тираджиите", които "командироват" в понеделник

сутрин гастарбайтерите до Прага и Берлин на ангария с българска надница и разчитат на Райан и Уиз за доставките да почнат да вият на умрело.

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията