Article_top

От 4 до 7 ст. ще плащат на километър камионите между 3,5 тона и 12 тона, като конкретната цетна ще зависи и от емисионния клас на превозното средство. Това предвижда проектът на тарифа за тол таксите, който е публикуван за за обществено обсъждане от регионалното министерство. Въвеждането на новите тол такси се отлагаже на няколко пъти, а последната заявена дата е началото на март 2020 г. 

В първончалния обхват на тол системата ще влязат 6050 км. магистрали, първокласни и второкласни пътища. 

Това означава, че за близо 14 хил. км. от републиканската мрежа няма да се плаща от товарните камиони над 3,5 тона. След като влезе в сила новата тол система тежкотоварните автомобили няма да плащат винетки или допълнителни такси извън пътищата, за които изрично не е споменато. 

Цените, които ще плащат тежкотоварните коли ще се определя и екологичната им категория - емисионият клас. 

Тези с най-високите еко класове Евро V, Евро VI или EEV ще плащат по 4 ст. на километър. За тези с емисионен клас Евро III или Евро IV тарифата ще е 5 ст. на километър, а за тези с най-ниската екокатегория – клас Евро 0, I или II – 7 ст. на километър. 

Камион с маса между 3,5 т и 12 т и емисионен клас Евро V, би платил за преминаване по маршрута София – Бургас тол такса от 14,40 лв., за София – Варна –  16,11 лв., а за маршрута Варна – Бургас – 4,03 лв. Ако е с по-нисък еко клас – Евро IV, за София – Бургас тол таксата би била 17,89 лв., за София – Варна – 20,09 лв., а за Варна – Бургас – 5,05 лв.

Таксата ще се увеличава и от броя на осите, които има всеки камион. 

Тежкотоварните автомобили с тегло над 12 т и с две или три оси ще плащат в зависимост от емисионния си клас между 11 ст. и 22 ст. на километър за автомагистрали, между 10 ст. и 21 ст. на километър – за първи и втори клас пътища. Камионите с тегло над 12 тона, с четири и повече оси ще плащат в зависимост от емисионния си клас между 18 ст. и 36 ст. на километър за автомагистрала, между 17 ст. и 35 ст. – за първи клас пътища, и между 16 ст. и 34 ст. на километър – за втори клас пътища.

Камион над 12 тона, с четири и повече оси и еко клас Евро V, би следвало да плати за пътя София – Бургас 71,72 лв., за София – Варна – 77,66 лв., а за Варна – Бургас – 19,27 лв.  При по-нисък екологичен клас – Евро IV примерният маршрут София – Бургас би струвал 89,65 лв., София – Варна –  97,73 лв, а за Варна – Бургас – 24,32 лв.

Тарифата за автобусите с тегло над 12 тона ще е от 5 ст. до 9 ст. на километър за автомагистрала, от 4 ст. до 8 ст. на километър за първи клас пътища и от 3 ст. до 6 ст. на километър за втори клас пътища.
 

 
Стотици камиони чакат с дни на блокираната граница между Сърбия и Хърватия.

От 4 до 7 ст. ще плащат на километър камионите между 3,5 тона и 12 тона, като конкретната цетна ще зависи и от емисионния клас на превозното средство. Това предвижда проектът на тарифа за тол таксите, който е публикуван за за обществено обсъждане от регионалното министерство. Въвеждането на новите тол такси се отлагаже на няколко пъти, а последната заявена дата е началото на март 2020 г. 

В първончалния обхват на тол системата ще влязат 6050 км. магистрали, първокласни и второкласни пътища. 

Това означава, че за близо 14 хил. км. от републиканската мрежа няма да се плаща от товарните камиони над 3,5 тона. След като влезе в сила новата тол система тежкотоварните автомобили няма да плащат винетки или допълнителни такси извън пътищата, за които изрично не е споменато. 

Цените, които ще плащат тежкотоварните коли ще се определя и екологичната им категория - емисионият клас. 

Тези с най-високите еко класове Евро V, Евро VI или EEV ще плащат по 4 ст. на километър. За тези с емисионен клас Евро III или Евро IV тарифата ще е 5 ст. на километър, а за тези с най-ниската екокатегория – клас Евро 0, I или II – 7 ст. на километър. 

Камион с маса между 3,5 т и 12 т и емисионен клас Евро V, би платил за преминаване по маршрута София – Бургас тол такса от 14,40 лв., за София – Варна –  16,11 лв., а за маршрута Варна – Бургас – 4,03 лв. Ако е с по-нисък еко клас – Евро IV, за София – Бургас тол таксата би била 17,89 лв., за София – Варна – 20,09 лв., а за Варна – Бургас – 5,05 лв.

Таксата ще се увеличава и от броя на осите, които има всеки камион. 

Тежкотоварните автомобили с тегло над 12 т и с две или три оси ще плащат в зависимост от емисионния си клас между 11 ст. и 22 ст. на километър за автомагистрали, между 10 ст. и 21 ст. на километър – за първи и втори клас пътища. Камионите с тегло над 12 тона, с четири и повече оси ще плащат в зависимост от емисионния си клас между 18 ст. и 36 ст. на километър за автомагистрала, между 17 ст. и 35 ст. – за първи клас пътища, и между 16 ст. и 34 ст. на километър – за втори клас пътища.

Камион над 12 тона, с четири и повече оси и еко клас Евро V, би следвало да плати за пътя София – Бургас 71,72 лв., за София – Варна – 77,66 лв., а за Варна – Бургас – 19,27 лв.  При по-нисък екологичен клас – Евро IV примерният маршрут София – Бургас би струвал 89,65 лв., София – Варна –  97,73 лв, а за Варна – Бургас – 24,32 лв.

Тарифата за автобусите с тегло над 12 тона ще е от 5 ст. до 9 ст. на километър за автомагистрала, от 4 ст. до 8 ст. на километър за първи клас пътища и от 3 ст. до 6 ст. на километър за втори клас пътища.
 

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Какво искате да ви донесе Дядо Коледа?