Article_top

Фразнцузинът Тиери Бретон и румънката Адина-Йоана Вълян бяха одобрени днес от евродепутатите като кадидати за членове на бъдещата Европейска комисия. 

Двамата бяха изслушани в ресорните комисии на Европейския парламент.

Около одобрението им обаче имаше спорове. Тиери Бретон бе разпитван за акциите си във френския технологичен гигант "Атос", въпреки че той ги бе продал веднага след номунирането му. 

Вълян пък накара някои от депутатите да се усъмнят в това дали ще може да се справи с такъв ресор като "Транспорт"-а. 

В крайна сметка обаче и двамата бяха одобрени. 

Два часа по-рано депутатите оставиха на поправителен изпит унгарския кандидат Оливер Вархей. Той ще трябва да отговаря на писмени въпроси.

Вълян - румънка, човечна и не чак такъв експерт

Адина-Йоана Вълян

Адина-Йоана Вълян бе изслушана от Комисията по транспорт и туризъм. Тя не получи подкрепата единствено на крайно дясната група „Идентичност и демокрация“ (ИД. А „зелените“ поискаха от нея допълнителни отговори.

Румънката, която е евродепутат от Европейската народна партия (ЕНП) бе подкрепена от мнозинството депутати въпреки че по време на изслушването на няколко пъти чистосърдечно си призна, че няма под ръка подробности за политиката в нейната сфера. Зададени й бяха въпроси за авиационния данък, за плановете за декарбонизиране на морския транспорт и за това колко далеч би стигнала тя в подкрепата на железопътния транспорт като екологично чисто средство за придвижване в ЕС. Сред отговорите на Вълян имаше такива като „Все още усвоявам морските въпроси“ и „Не съм чак такъв експерт по авиацията“.

Кандидатката все пак обеща да подкрепи финансирането  на железопътната инфраструктура в членките на ЕС от Източна Европа. Вълян не изключи въвеждането на нов авиационен данък, но изтъкна, че не го подкрепя напълно.

Най-тежки бяха въпросите за пакета „Мобилност 1“, който Румъния смята за неизгоден и дискриминиращ и е в една група с България и още 4 страни от Източна Европа. Преговорите по него все още продължават.

„Мога обаче да бъда и румънка, и човечна“, отговори Вълян на въпроса за позицията си относно командированите шофьори на камиони.

Букурещ недоволства от задължителното връщане на водачите и машините веднъж месечно в страната, където е базирана компанията. София е на същото мнение. Адина-Йоана Вълян заяви пред депутатите, че не си спомня нещо да е разделяло толкова Европарламента, колкото пакетът, известен още като „Плана Макрон“.

В заключителното си изказване тя заяви:

„Извинявам се, ако отговорите ми не бяха достатъчно цялостни, но знаете, толкова много подробности… Това, което мога да обещая, е, че скоро ще знам повече.“

Социалистите и ЕНП – единни зад Бретон

Тиери Бретон

Социалистите и ЕНП демострираха рядко срещано единство при одобряването на френския кандидат Тиери Бретон. Ресорът му е твърде обширен и включва  вътрешния пазар, индустрията, зигиталната политика, отбраната и Космосът. Той бе изслушан пред две комисии – по вътрешен пазар и защита на потребителите и по промишленост, изследвания и енергетика.

Подкрепиха го също либералите от „Обнови Европа“ (ОЕ) и Европейските консерватори и реформисти (ЕКР). „Зелените“ искаха той да отговаря на допълнителни писмени въпроси. Против Бретон бяха радикалната Европейска обединена левица/Северна зелена левица (ЕОЛ/СЗЛ) и от ИД.

Френският кандидат успя отново да разсее съмненията в конфликт на интереси, свързани с миналото му в частния сектор. Преди номинирането му той бе изпълнителен директор на технологичния гигант „Атос“, но продаде акциите си там.

„Еврокомисията си има правила, направени специално за хора като мен“, каза Бретон в отговор на въпрос на сънародничката си Мари Тусен от групата на „Зелените“/Европейски свободен алианс (ЕСА).

Кандидатът на Париж имаше нелека задача предвид факта, че предшественичката му Силви Гулар бе отхвърлена след второ допълнително изслушване. Той обаче бе разпитван само за неща, свързани с неговия ресор. Докато Гулар трябваше да отговаря за водено във Франция разследване срещу нея, че като евродепутат е наела незаконно помощниците си.

Бретон увери, че няма намерение дза се бори веднага за въвеждане на нови регламенти за изкуствения интелект.

„Не и в първите 100 дни“, каза той.

Тиери Бретон, Адина-Йоана Вълян, както и изпратеният на поправителен унгарец Оливер Вархей бяха номинирани на мястото на отхвърлените им предшественици – съответно Силви Гулар, Рована Плумб и Ласло Трочани. Кандидатите на Будапеща и Букурещ бяха спрени още от Комисията по правни въпроси, която ги уличи в конфликт на интереси. А Гулар бе отхвърлена след второ допълнително изслушване. 

Всичко това се случва по-малко от две седмици преди пленарната сесия на Европарламента в Страсбург. Тя ще се състои от 25 до 28 ноември и надеждите са тогава да бъде одобрена новата Еврокомисия.

На 21 ноември е крайният срок евродепутатите от ресорните комисии да кажат окончателно дали одобряват или не препитаните кандидат-комисари.

 

Фразнцузинът Тиери Бретон и румънката Адина-Йоана Вълян бяха одобрени днес от евродепутатите като кадидати за членове на бъдещата Европейска комисия. 

Двамата бяха изслушани в ресорните комисии на Европейския парламент.

Около одобрението им обаче имаше спорове. Тиери Бретон бе разпитван за акциите си във френския технологичен гигант "Атос", въпреки че той ги бе продал веднага след номунирането му. 

Вълян пък накара някои от депутатите да се усъмнят в това дали ще може да се справи с такъв ресор като "Транспорт"-а. 

В крайна сметка обаче и двамата бяха одобрени. 

Два часа по-рано депутатите оставиха на поправителен изпит унгарския кандидат Оливер Вархей. Той ще трябва да отговаря на писмени въпроси.

Вълян - румънка, човечна и не чак такъв експерт

Адина-Йоана Вълян

Адина-Йоана Вълян бе изслушана от Комисията по транспорт и туризъм. Тя не получи подкрепата единствено на крайно дясната група „Идентичност и демокрация“ (ИД. А „зелените“ поискаха от нея допълнителни отговори.

Румънката, която е евродепутат от Европейската народна партия (ЕНП) бе подкрепена от мнозинството депутати въпреки че по време на изслушването на няколко пъти чистосърдечно си призна, че няма под ръка подробности за политиката в нейната сфера. Зададени й бяха въпроси за авиационния данък, за плановете за декарбонизиране на морския транспорт и за това колко далеч би стигнала тя в подкрепата на железопътния транспорт като екологично чисто средство за придвижване в ЕС. Сред отговорите на Вълян имаше такива като „Все още усвоявам морските въпроси“ и „Не съм чак такъв експерт по авиацията“.

Кандидатката все пак обеща да подкрепи финансирането  на железопътната инфраструктура в членките на ЕС от Източна Европа. Вълян не изключи въвеждането на нов авиационен данък, но изтъкна, че не го подкрепя напълно.

Най-тежки бяха въпросите за пакета „Мобилност 1“, който Румъния смята за неизгоден и дискриминиращ и е в една група с България и още 4 страни от Източна Европа. Преговорите по него все още продължават.

„Мога обаче да бъда и румънка, и човечна“, отговори Вълян на въпроса за позицията си относно командированите шофьори на камиони.

Букурещ недоволства от задължителното връщане на водачите и машините веднъж месечно в страната, където е базирана компанията. София е на същото мнение. Адина-Йоана Вълян заяви пред депутатите, че не си спомня нещо да е разделяло толкова Европарламента, колкото пакетът, известен още като „Плана Макрон“.

В заключителното си изказване тя заяви:

„Извинявам се, ако отговорите ми не бяха достатъчно цялостни, но знаете, толкова много подробности… Това, което мога да обещая, е, че скоро ще знам повече.“

Социалистите и ЕНП – единни зад Бретон

Тиери Бретон

Социалистите и ЕНП демострираха рядко срещано единство при одобряването на френския кандидат Тиери Бретон. Ресорът му е твърде обширен и включва  вътрешния пазар, индустрията, зигиталната политика, отбраната и Космосът. Той бе изслушан пред две комисии – по вътрешен пазар и защита на потребителите и по промишленост, изследвания и енергетика.

Подкрепиха го също либералите от „Обнови Европа“ (ОЕ) и Европейските консерватори и реформисти (ЕКР). „Зелените“ искаха той да отговаря на допълнителни писмени въпроси. Против Бретон бяха радикалната Европейска обединена левица/Северна зелена левица (ЕОЛ/СЗЛ) и от ИД.

Френският кандидат успя отново да разсее съмненията в конфликт на интереси, свързани с миналото му в частния сектор. Преди номинирането му той бе изпълнителен директор на технологичния гигант „Атос“, но продаде акциите си там.

„Еврокомисията си има правила, направени специално за хора като мен“, каза Бретон в отговор на въпрос на сънародничката си Мари Тусен от групата на „Зелените“/Европейски свободен алианс (ЕСА).

Кандидатът на Париж имаше нелека задача предвид факта, че предшественичката му Силви Гулар бе отхвърлена след второ допълнително изслушване. Той обаче бе разпитван само за неща, свързани с неговия ресор. Докато Гулар трябваше да отговаря за водено във Франция разследване срещу нея, че като евродепутат е наела незаконно помощниците си.

Бретон увери, че няма намерение дза се бори веднага за въвеждане на нови регламенти за изкуствения интелект.

„Не и в първите 100 дни“, каза той.

Тиери Бретон, Адина-Йоана Вълян, както и изпратеният на поправителен унгарец Оливер Вархей бяха номинирани на мястото на отхвърлените им предшественици – съответно Силви Гулар, Рована Плумб и Ласло Трочани. Кандидатите на Будапеща и Букурещ бяха спрени още от Комисията по правни въпроси, която ги уличи в конфликт на интереси. А Гулар бе отхвърлена след второ допълнително изслушване. 

Всичко това се случва по-малко от две седмици преди пленарната сесия на Европарламента в Страсбург. Тя ще се състои от 25 до 28 ноември и надеждите са тогава да бъде одобрена новата Еврокомисия.

На 21 ноември е крайният срок евродепутатите от ресорните комисии да кажат окончателно дали одобряват или не препитаните кандидат-комисари.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Какво искате да ви донесе Дядо Коледа?