Кампанията "Бъди войник" продължава, тя даде резултатите си, защото тази година ще е втората, в която се приключва с положителен баланс - постъпилите в армията ще са повече от тези, които са я напуснали.
Това каза министърът на отбраната Красимир Каракачанов, съобщи БТА. Каракачанов заедно със заместник-началника на отбраната генерал-лейтенант Димитър Илиев, награди на церемония в Централния военен клуб днес структурите, участвали в информационната кампания на МО "Бъди войник", която популяризира военната професия, и приключи за тази година.
Отбелязването на първата годишнина от кампанията "Бъди войник" не е краят, това беше само началото, каза Каракачанов, който благодари на всички структури от МО, които се включиха в нея.
Каракачанов посочи, че идеята на кампанията е да покаже на обществото, че след "поне две десетилетия опити армията да бъде вкарана в забвение", нещата се променят. Амбицията ни беше да покажем на обществото хората, благодарение на които българският гражданин може да живее спокойно, каза министърът на отбраната, като добави, че е било повишено самочувствието и на военнослужещите.
Каракачанов отбеляза, че само с тази кампания няма да бъде преодолян натрупаният през годините проблем с липсващите кадри във въоръжените сили, и изтъкна и други мерки като увеличаването в три поредни години на доходите на военнослужещите, модернизационните проекти, средствата за ремонти и поддръжка на техниката, за подобряване на материалната база.
Кампанията е успешна, най-вече в това, че показахме на българското общество желанието ни да бъдем с него и да служим в негов интерес, каза заместник-началникът на отбраната генерал-лейтенант Димитър Илиев.
Пред журналисти Каракачанов и Илиев посочиха, че най-голям интерес има към някои от позициите във Военновъздушните сили и в Сухопътните войски. Във ВВС дори са успели да наберат кандидати за всички обявени места. Добре се движели нещата и в СВ. За медии пари не са давани, каза Каракачанов. За стойността на другите разходи, които са бюджетни, ще се прави разчет. Най-големият разход е за участието на Националната гвардейска част във всяко от отделните събития - около 107 000 лева за цялата година.
Кампанията "Бъди войник" беше обявена през октомври 2018 г. в София с киноспектакъл в НДК. Тази година проявите започнаха през февруари и завършиха през ноември във Велико Търново. В 31 града на страната бяха организирани информационни борси за запознаване с условията на военната служба. Кампанията вероятно ще продължи по по-различен начин, в началото на идната година концепцията за нея ще бъде обсъдена и приета.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни