„Котките“, един от филмите на 2019 г. с шумна медийна кампания, се превърна в голям провал за „Юнивърсъл пикчърс“ – с бюджет от 95 млн. долара, печалбата му от дебютния му уикенд по екраните донесе едва 6,62 млн., съобщава „Лос Анджелис Таймс“.

Според различни източници, загубата за студиото варира от 70 до 100 млн. долара, което го превръща в едно от най-големите боксофис разочарования на 2019 г., обобщава „Гардиън“.

Новината идва, след като „Юнивърсъл“ тихомълком свалиха от интернет страницата си продукцията на Том Хупър от списъка с предложения за „Оскар“.

Междувременно от филма започнаха да се разграничават и самите актьори – Джеймс Кордън, който влиза в една от ролите, сподели, че не е гледал „Котките“, но „чул, че е ужасен“. Преди световната премиера на филма Тейлър Суифт и Дженифър Хъдсън на няколко пъти повториха, че не са гледали филма и просто са се „записали за приключението“.

Провалът в боксофиса най-вероятно е голяма изненада за „Юнивърсъл“, обсъждат киноекспертите – в последните години музикалните филми се превърнаха в източник на приходи за студиата. „Бохемска рапсодия“ спечели $900 млн., „Клетниците“ – $441 млн., а „Най-великият шоумен“ – $435 млн.

 

Подобни успехи в миналото показват, че не жанрът е виновен, а това, че филмът не успява да се хареса на потенциалната си публика, макар че екипът зад продукцията прекара последните часове преди премиерата коригирайки външния вид на персонажите, за да угоди на недоволните. Това усилие не повлия особено на оценките за филма, но пък неуспехът подейства като вдъхновение за някои критици – Питър Брадшоу от „Гардиън“ например построи ревюто си като поема, инспирирана автора на „Котките“ Т. С. Елиът.

Площад Славейков