Article_top

Електрическите тротинетки да не могат да се движат по тротоари, а водачите им да имат светлоотразителни елементи по дрехите си, когато ги карат по тъмно. Това са част от правилата за движение на този вид превозни средства, за които досега няма никаква регулация. Промените в Закона за движение по пътищата бяха приети днес на първо четене, но предстои период за нови предложения преди окончателното им гласуване. 

Друга мярка е, че непълнолетните, които карат тротинетка, трябва да носят каска задължително. Първоначалната идея бе това изискване да важи за всички.

Индивидуалните електрически превозни средства, както се наричат тротинетките в закона, могат да се движат по пътищата, ако са оборудвани със спирачки, звънец, фар, стоп и светлоотразяващи елементи отстрани на колелата. Пътищата, на които е разрешена скорост на движение над 50 км/ч обаче ще за забранени за тротинетки и водачите им. Такъв пример в София е "Цариградско шосе". 

Забрана за движение с електрическа тротинетка има и за бус-лентите и в пешеходни зони, където не се допуска и влизането на велосипеди (например бул. "Витоша" в София). А максималната скорот на движение с това превозно средство да е 25 км/ч, предвиждат още промените на първо четене. На практика режимът за каране на тротинетка е припокрива почти напълно с този за велосипедистите. 

Минималната възраст за каране на електрическа тротинетка е 14 години, ако се ползва само по велоалеи, и 16 години, ако се кара извън тях.

Законът дава право на общините да въведат собствен регламент, включително да определят колко споделени електрически тротинетки могат да се пуснат на тяхна територия и къде могат да се оставят те, гласи още законопроектът.

 

 

Електрическите тротинетки да не могат да се движат по тротоари, а водачите им да имат светлоотразителни елементи по дрехите си, когато ги карат по тъмно. Това са част от правилата за движение на този вид превозни средства, за които досега няма никаква регулация. Промените в Закона за движение по пътищата бяха приети днес на първо четене, но предстои период за нови предложения преди окончателното им гласуване. 

Друга мярка е, че непълнолетните, които карат тротинетка, трябва да носят каска задължително. Първоначалната идея бе това изискване да важи за всички.

Индивидуалните електрически превозни средства, както се наричат тротинетките в закона, могат да се движат по пътищата, ако са оборудвани със спирачки, звънец, фар, стоп и светлоотразяващи елементи отстрани на колелата. Пътищата, на които е разрешена скорост на движение над 50 км/ч обаче ще за забранени за тротинетки и водачите им. Такъв пример в София е "Цариградско шосе". 

Забрана за движение с електрическа тротинетка има и за бус-лентите и в пешеходни зони, където не се допуска и влизането на велосипеди (например бул. "Витоша" в София). А максималната скорот на движение с това превозно средство да е 25 км/ч, предвиждат още промените на първо четене. На практика режимът за каране на тротинетка е припокрива почти напълно с този за велосипедистите. 

Минималната възраст за каране на електрическа тротинетка е 14 години, ако се ползва само по велоалеи, и 16 години, ако се кара извън тях.

Законът дава право на общините да въведат собствен регламент, включително да определят колко споделени електрически тротинетки могат да се пуснат на тяхна територия и къде могат да се оставят те, гласи още законопроектът.

 

Коментари

Това е лъжа.

В закона се позволява на боклуците, които пречат на всички с тая напаст да се движат по т.нар. "велосипедни алеи".

А т.нар. "велосипедни алеи" в София бяха... нарисувани по тротоарите от циганската мафия в Софийска община, за пред чужденците.

Т.е. поредната порода пешеходоубийци ще могат да летят с 50 и повече км/ч (щото технически ограничения няма) между хората.

Ей това са видимите резултати на управлението на свине, които не ходят, ами ги развозва УБО за ваша сметка.

Най

Следвайте ни

 
 

Още от категорията

Анкета

Страх ли ви е от новия коронавирус SARS-CoV-2?