Article_top

Един от най-забавните моменти на церемонията по връчване на Оскарите бе представянето на победителите в категорията „Визуални ефекти“ – Ребел Уилсън и Джейм Кордън излязоха в котешките си костюми от мюзикъла „Котките“ и предизвикаха бурен смях сред публиката в „Долби тиатър“ на 9 февруари. Двамата обявиха победителя в категорията с думите, че като участници във филма, определен за един от най-големите провали на годината, никой не разбира силата на визуалните ефекти по-добре от тях.

Но шегата не се хареса на всички – „Visual Effects Society“, организация с над 4000 членове, занимаващи се с визуални ефекти, изрази възмущението си в изявление до Американската филмова академия.

„И най-добрите визуални ефекти не може да компенсират зле разказаната история – пишат те в отворено писмо. – Във вечер, в която се отбелязва работата на талантливи артисти, огромно разочарование е, че Академията превърна визуалните ефекти в шега. Това обиди обществото на експертите по визуални ефекти, които създават изключителни, предизвикателни и изумителна творби, за да отговорят на визията на кинаджиите.“

Хал Хикъл, аниматор на визуални ефекти, носител на „Оскар“ в категорията от 2007 г. за „Карибски пирати: Сандъкът на мъртвеца“, нарече в Туитър случката „тъпа шега“.

Изявлението от организацията продължава и с критика срещу скеча на Джулия Луис-Дрейфъс и Уил Феръл, в който двамата се пошегуваха, че не разбират какво точно е ролята на оператора и редактора на филма.

„Продължавайки напред, надяваме се, че Академията ще оцени подобаващо занаята „визуални ефекти“ – и всичките професии, включително операторството и редактирането на филми – защото всички ние го заслужаваме“, се казва в изявлението.

„Котките“ на Том Хупър, адаптация по хитовия мюзикъл на Андрю Лойд Уебър, бе едно от най-големите филмови разочарования на 2019 г. Говори се, че с тази продукция студио „Юнивърсъл“ е загубило над 70 млн., а всъщност филмът бе готвен за „Оскар“ в поне две категории – визуални ефекти и най-добра песен. Екипът на филма бързаше да завърши продукцията навреме, за да успее да се класира за отличията на Филмовата академия, но вместо това поведе в номинациите за антинаградите „Златна малинка“ – признания за най-лошите филми през годината.

Зрителите и критиците откриха голям проблем тъкмо в специалните ефекти и дни преди обявената премиера филмът бе преработен, за да отговори на изискванията на публиката. Това, оказа се, съвсем не бе достатъчно – критикът Ричард Лоусън от „Венити Феър“ определи „Котките“ за „110-минутно пътешествие във фантасмагорията на компютърните графики, отвращаващо и съвсем за кратко привлекателно, истинска гротеска“. В подобен стил бяха и останалите ревюта за филма.

Това не е първият път, в който Ребел Уилсън се подиграва с „Котките“ – на наградите „Бафта“ през януари тя се появи с рокля в черно и червено, като се пошегува, че черната част е носила на погребението на филма. Кордън пък в свое интервю казва, че все още не е гледал „Котките“, но „чул, че са ужасни“.

"Площад Славейков"

 

Един от най-забавните моменти на церемонията по връчване на Оскарите бе представянето на победителите в категорията „Визуални ефекти“ – Ребел Уилсън и Джейм Кордън излязоха в котешките си костюми от мюзикъла „Котките“ и предизвикаха бурен смях сред публиката в „Долби тиатър“ на 9 февруари. Двамата обявиха победителя в категорията с думите, че като участници във филма, определен за един от най-големите провали на годината, никой не разбира силата на визуалните ефекти по-добре от тях.

Но шегата не се хареса на всички – „Visual Effects Society“, организация с над 4000 членове, занимаващи се с визуални ефекти, изрази възмущението си в изявление до Американската филмова академия.

„И най-добрите визуални ефекти не може да компенсират зле разказаната история – пишат те в отворено писмо. – Във вечер, в която се отбелязва работата на талантливи артисти, огромно разочарование е, че Академията превърна визуалните ефекти в шега. Това обиди обществото на експертите по визуални ефекти, които създават изключителни, предизвикателни и изумителна творби, за да отговорят на визията на кинаджиите.“

Хал Хикъл, аниматор на визуални ефекти, носител на „Оскар“ в категорията от 2007 г. за „Карибски пирати: Сандъкът на мъртвеца“, нарече в Туитър случката „тъпа шега“.

Изявлението от организацията продължава и с критика срещу скеча на Джулия Луис-Дрейфъс и Уил Феръл, в който двамата се пошегуваха, че не разбират какво точно е ролята на оператора и редактора на филма.

„Продължавайки напред, надяваме се, че Академията ще оцени подобаващо занаята „визуални ефекти“ – и всичките професии, включително операторството и редактирането на филми – защото всички ние го заслужаваме“, се казва в изявлението.

„Котките“ на Том Хупър, адаптация по хитовия мюзикъл на Андрю Лойд Уебър, бе едно от най-големите филмови разочарования на 2019 г. Говори се, че с тази продукция студио „Юнивърсъл“ е загубило над 70 млн., а всъщност филмът бе готвен за „Оскар“ в поне две категории – визуални ефекти и най-добра песен. Екипът на филма бързаше да завърши продукцията навреме, за да успее да се класира за отличията на Филмовата академия, но вместо това поведе в номинациите за антинаградите „Златна малинка“ – признания за най-лошите филми през годината.

Зрителите и критиците откриха голям проблем тъкмо в специалните ефекти и дни преди обявената премиера филмът бе преработен, за да отговори на изискванията на публиката. Това, оказа се, съвсем не бе достатъчно – критикът Ричард Лоусън от „Венити Феър“ определи „Котките“ за „110-минутно пътешествие във фантасмагорията на компютърните графики, отвращаващо и съвсем за кратко привлекателно, истинска гротеска“. В подобен стил бяха и останалите ревюта за филма.

Това не е първият път, в който Ребел Уилсън се подиграва с „Котките“ – на наградите „Бафта“ през януари тя се появи с рокля в черно и червено, като се пошегува, че черната част е носила на погребението на филма. Кордън пък в свое интервю казва, че все още не е гледал „Котките“, но „чул, че са ужасни“.

"Площад Славейков"

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Адекватни ли са мерките срещу COVID-19 в контекста на увеличения брой случаи и началото на новата учебна година у нас и в световен мащаб?