Article_top

Транспортният бранш в България все още не е готов за старта на дълго чаканата тол система. Това става ясно от думите на Емил Николов от Съюза на международните превозвачи.

По думите му голяма част от бизнеса все още не е закупил нужните бордови устройства, които ще изчисляват изминатите километри. Причината - несъгласие с условията на двете лицензирани за целта фирми. Накратно - Интелигентни трафик системи" (ИТС) и "Конкорд смарт инфраструктура" не продават устройствата, а предлагат само отдаването им под наем. 

Според бранша това оскъпява услугата неколкократно, освен това обвързва бизнеса с конкретна фирма за поне две години. 

"Договорът, който се предлага от националните доставчици за бордови устройства, е за две години и ние питаме какво се случва, ако в рамките на една година, да речем, фирмата преустанови дейност? Друго много важно е, че не се предоставя възможност тези бордови устройства да бъдат закупени“, заяви Николов, цитиран от economic.bg.

Всъщност големият проблем е, че двете лицензирани фирми предлагат месечен абонамент. На месец бизнесът трябва да плаща по близо 19 лв. на всеки автомобил или малко под 230 лв. на година. Общо за целия бизнес това означава разход от 15 млн. лв. на година. Освен това - от "Интелигентни трафик системи" например, твърдят, че това са само промоционални цени и важат за частни и бизнес клиенти. Какви други клиенти могат да имат те не е ясно. 

Оказва се, че бомбата е заложена от Агенцията за пътна инфраструктура, която е предоставила възможност на доставчиците да изберат дали да отдават под наем или да продават. Към момента са сключени около 1200 договора за над 7 000 бордови устройства. 

От бранша са категорични, че няма да подпишат договори на тези условия и че ще изпратят официално писмо до премиера Бойко Борисов, АПИ, МРРБ и компаниите - доставчици. 

"В никакъв случай те няма да бъдат двугодишни, няма да плащаме неустойки и месечен абонамент нито към доставчиците на бордови устройства, нито на GPS-и, защото с тази цел държавата им заплаща 7% за поддръжка и ако това не е достатъчно, нека се направи нов анализ на ситуацията. Но няма как ние като потребители на услугата да заплащаме едни 15 млн. годишно", обяснява пък Магдалена Милтенова, председател на Конфедерацията на автобусните превозвачи. 

Въпреки всичко от АПИ са категорични, че отглагане на системата няма да има и тя ще тръгне по график на 1 март - само след няколко дни. 

"Целият екип на АПИ работи с една единствена възможност - да се осигури старт на тол системата на 1 март. За нас план Б няма“, каза проф. Олег Асенов, член на управителния съвет на АПИ.

 

Транспортният бранш в България все още не е готов за старта на дълго чаканата тол система. Това става ясно от думите на Емил Николов от Съюза на международните превозвачи.

По думите му голяма част от бизнеса все още не е закупил нужните бордови устройства, които ще изчисляват изминатите километри. Причината - несъгласие с условията на двете лицензирани за целта фирми. Накратно - Интелигентни трафик системи" (ИТС) и "Конкорд смарт инфраструктура" не продават устройствата, а предлагат само отдаването им под наем. 

Според бранша това оскъпява услугата неколкократно, освен това обвързва бизнеса с конкретна фирма за поне две години. 

"Договорът, който се предлага от националните доставчици за бордови устройства, е за две години и ние питаме какво се случва, ако в рамките на една година, да речем, фирмата преустанови дейност? Друго много важно е, че не се предоставя възможност тези бордови устройства да бъдат закупени“, заяви Николов, цитиран от economic.bg.

Всъщност големият проблем е, че двете лицензирани фирми предлагат месечен абонамент. На месец бизнесът трябва да плаща по близо 19 лв. на всеки автомобил или малко под 230 лв. на година. Общо за целия бизнес това означава разход от 15 млн. лв. на година. Освен това - от "Интелигентни трафик системи" например, твърдят, че това са само промоционални цени и важат за частни и бизнес клиенти. Какви други клиенти могат да имат те не е ясно. 

Оказва се, че бомбата е заложена от Агенцията за пътна инфраструктура, която е предоставила възможност на доставчиците да изберат дали да отдават под наем или да продават. Към момента са сключени около 1200 договора за над 7 000 бордови устройства. 

От бранша са категорични, че няма да подпишат договори на тези условия и че ще изпратят официално писмо до премиера Бойко Борисов, АПИ, МРРБ и компаниите - доставчици. 

"В никакъв случай те няма да бъдат двугодишни, няма да плащаме неустойки и месечен абонамент нито към доставчиците на бордови устройства, нито на GPS-и, защото с тази цел държавата им заплаща 7% за поддръжка и ако това не е достатъчно, нека се направи нов анализ на ситуацията. Но няма как ние като потребители на услугата да заплащаме едни 15 млн. годишно", обяснява пък Магдалена Милтенова, председател на Конфедерацията на автобусните превозвачи. 

Въпреки всичко от АПИ са категорични, че отглагане на системата няма да има и тя ще тръгне по график на 1 март - само след няколко дни. 

"Целият екип на АПИ работи с една единствена възможност - да се осигури старт на тол системата на 1 март. За нас план Б няма“, каза проф. Олег Асенов, член на управителния съвет на АПИ.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Какво мислите за извънредното положение, въведено заради коронавируса?