Article_top

Повече от десет браншови и работодателски организации излязоха с отворено писмо до Съвета за електронни медии (СЕМ) и големите национални телевизии да не заглушават имената на компании и фирмите, които даряват за борбата с коронавируса.

"Всички тези действия от страна на бизнеса в условие на извънредното положение са допълнителна тежест за техните досегашни бюджети, но те го правят в името на това, всички заедно да преодолеем нарастващата криза. Нещо повече, те са наясно, че периодът след кризата ще е труден за всички нас – институции, бизнес, медии, НПО – всички.", се казва в общата позиция.

Споменават се и компании и организации като А1 България, Алкомет, Америка за България, Виваком, Гурменица, Кауфланд, Лидл, Ситибанк, Софарма, Теси, Теленор България,Уникредит Булбанк, Фантастико, Фикосота, Хаос Груп и др. и др.

"Нашият призив към вас е имената на тези компании да бъдат споменавани в  новините, предавания и други формати в електронните медии. Това дава липсващата досега информационна стойност за зрителите и носи вдъхновение за други бизнеси. Това е качествена помощ за всеки български гражданин в трудни времена.", добавят оттам.

От години телевизиите и радиата избягват да съобщават имената на компании, участвали в благотворителни и дарителски иницативи, защото Законът за радиото и теливизията го разпознава като скрита реклама. А това дава правомощия на СЕМ да налага глоби на електронните медии, когато се споменават имената на компании извън рекламните блокове. 

"Намираме, че скриването на имената на компаниите днес е съществена пречка пред информираността и ангажираността на гражданите, както и пред създаването на усещане за сплотеност на обществото в този толкова труден момент", посочват още инициаторите на призива.

Ето и цялата позиция:

Уважаеми колеги от медиите,

Уважаеми членове на СЕМ,

Уважаеми представители на национални и регионални институции в Република България,

Във време на безпрецедентна криза бизнесът не само ще плати висока цена, но ще разчитаме на него да носи своята висока обществена отговорност.

Отговорният бизнес подкрепя извънредните мерки, прилагани от нашето правителство, но и инициира собствени проекти и работи активно, за да подпомогне борбата с COVID-19. Добрите примери, дадени от бизнеса само за последните няколко дни: дарения за закупуване на респираторни апарати, техника и консумативи за болниците, които са на първа линия в борбата с вируса; предпазни средства за служителите на реда; създаване на фонд за финансиране за действия на регионално ниво в подкрепа на медицинските обекти; дарение на средства за лична хигиена; отваряне на достъп до услуги или увеличение на обема услуги за безплатно ползване от клиентите, за да могат те да останат вкъщи, както изисква въведеното извънредно положение и много други.

Сред имената на нарастващия с бързи стъпки списък са А1 България, Алкомет, Америка за България, Виваком, Гурменица, Кауфланд, Лидл, Ситибанк, Софарма, Теси, Теленор България,Уникредит Булбанк, Фантастико, Фикосота, Хаос Груп и др. Списъкът расте и вероятно вече пропускаме някои. Важното тук е, че тези компании правят всичко това без условия и усилията им заслужават признание. Всички тези действия от страна на бизнеса в условие на извънредното положение са допълнителна тежест за техните досегашни бюджети, но те го правят в името на това, всички заедно да преодолеем нарастващата криза. Нещо повече, те са наясно, че периодът след кризата ще е труден за всички нас – институции, бизнес, медии, НПО – всички.

Затова смятаме, че в ситуация на извънредно положение е време да преосмислим някои свои досегашни нагласи. От години бизнесът е активен корпоративен гражданин и като такъв заслужава имената на социално-отговорните компании да се знаят. Имената на тези организации трябва да бъдат оповестявани и техните истории трябва да служат за пример и да вдъхновяват. Днес те правят повече от обичайното, защото работят извън рамките на основния си бизнес и го правят в името на справянето с най-сериозната досега здравна и икономическа криза в световен мащаб.

Нашият призив към вас е имената на тези компании да бъдат споменавани в  новините, предавания и други формати в електронните медии. Това дава липсващата досега информационна стойност за зрителите и носи вдъхновение за други бизнеси. Това е качествена помощ за всеки български гражданин в трудни времена.

Известно е, че споменаването на имена на компании не противоречи на разпоредбата на Закона за радиото и телевизията и на европейските директиви. За да се улесни този процес и преценката на медиите, са приети и Методически указания на СЕМ във връзка със забранените скрити търговски съобщения и позиционирането на продукти като форма на търговско съобщение от месец май 2012 г. Ясна е допустимостта за споменаване на стоки, услуги, наименования, търговски марки или дейности на производител (под формата на говор или изображение), когато това има информационна цел.

Намираме, че скриването на имената на компаниите днес е съществена пречка пред информираността и ангажираността на гражданите, както и пред създаването на усещане за сплотеност на обществото в този толкова труден момент. Смятаме, че една от функциите на медиите, наред с предоставяне на проверена и фактологически точна информация, образоване на аудиторията си, е и да гради доверие в институциите и в частния бизнес (към който те в голяма степен принадлежат също). Частният бизнес у нас – голям, среден, малък – е основният източник на национално богатство и просперитет, той тласка икономика, иновации и образование напред. Отсъствието му в новинарския поток с бизнес-тематика за значим успех или за сторено добро, създава информационен дефицит. Затова смятаме, че сега е времето тази практика да бъде заменена с отговорно медийно отразяване, в което обществените интереси и информираност са приоритет.

Благодарим на медиите, които вече без притеснение споменават ясно имената на корпоративните дарители. Но очакваме обратна връзка от онези, които все още имат притеснения да го правят. Всъщност, ще сме изключително щастливи, ако през следващите дни започнем да чуваме все повече имена на наши и световни компании- дарители във Вашите новини. Нещо повече, ще се радваме тази нормална практика да продължи и след отшумяване на здравната извънредна ситуация у нас.

 

С уважение:

Илияна Захариева, председател на УС на БДВО

Мария Гергова, председател на УС на БАПРА

Ненад Лозович, председател на УС на БАКА

Радосвет Радев, председател на БСК

Ирина Йорданова, директор Публични политики и проекти на КРИБ

Миглена Узунова-Цекова, председател на БАУХ

Д-р инж. Боряна Манолова, председател на УС на СЖББ             

Михаела Малеева, изпълнителен директор на АСКО

Д-р Ваня Бабанин, ръководител на българския клон на ЕАКД

Любомир Блатски, председател на ДПВОСБЖ

Даниел Киряков, председател на Комисия по професионална етика към БДВО
Радослав Неделчев, председател на УС на IAB България

Гр. София, 24.03.2020 г.

 

 

Повече от десет браншови и работодателски организации излязоха с отворено писмо до Съвета за електронни медии (СЕМ) и големите национални телевизии да не заглушават имената на компании и фирмите, които даряват за борбата с коронавируса.

"Всички тези действия от страна на бизнеса в условие на извънредното положение са допълнителна тежест за техните досегашни бюджети, но те го правят в името на това, всички заедно да преодолеем нарастващата криза. Нещо повече, те са наясно, че периодът след кризата ще е труден за всички нас – институции, бизнес, медии, НПО – всички.", се казва в общата позиция.

Споменават се и компании и организации като А1 България, Алкомет, Америка за България, Виваком, Гурменица, Кауфланд, Лидл, Ситибанк, Софарма, Теси, Теленор България,Уникредит Булбанк, Фантастико, Фикосота, Хаос Груп и др. и др.

"Нашият призив към вас е имената на тези компании да бъдат споменавани в  новините, предавания и други формати в електронните медии. Това дава липсващата досега информационна стойност за зрителите и носи вдъхновение за други бизнеси. Това е качествена помощ за всеки български гражданин в трудни времена.", добавят оттам.

От години телевизиите и радиата избягват да съобщават имената на компании, участвали в благотворителни и дарителски иницативи, защото Законът за радиото и теливизията го разпознава като скрита реклама. А това дава правомощия на СЕМ да налага глоби на електронните медии, когато се споменават имената на компании извън рекламните блокове. 

"Намираме, че скриването на имената на компаниите днес е съществена пречка пред информираността и ангажираността на гражданите, както и пред създаването на усещане за сплотеност на обществото в този толкова труден момент", посочват още инициаторите на призива.

Ето и цялата позиция:

Уважаеми колеги от медиите,

Уважаеми членове на СЕМ,

Уважаеми представители на национални и регионални институции в Република България,

Във време на безпрецедентна криза бизнесът не само ще плати висока цена, но ще разчитаме на него да носи своята висока обществена отговорност.

Отговорният бизнес подкрепя извънредните мерки, прилагани от нашето правителство, но и инициира собствени проекти и работи активно, за да подпомогне борбата с COVID-19. Добрите примери, дадени от бизнеса само за последните няколко дни: дарения за закупуване на респираторни апарати, техника и консумативи за болниците, които са на първа линия в борбата с вируса; предпазни средства за служителите на реда; създаване на фонд за финансиране за действия на регионално ниво в подкрепа на медицинските обекти; дарение на средства за лична хигиена; отваряне на достъп до услуги или увеличение на обема услуги за безплатно ползване от клиентите, за да могат те да останат вкъщи, както изисква въведеното извънредно положение и много други.

Сред имената на нарастващия с бързи стъпки списък са А1 България, Алкомет, Америка за България, Виваком, Гурменица, Кауфланд, Лидл, Ситибанк, Софарма, Теси, Теленор България,Уникредит Булбанк, Фантастико, Фикосота, Хаос Груп и др. Списъкът расте и вероятно вече пропускаме някои. Важното тук е, че тези компании правят всичко това без условия и усилията им заслужават признание. Всички тези действия от страна на бизнеса в условие на извънредното положение са допълнителна тежест за техните досегашни бюджети, но те го правят в името на това, всички заедно да преодолеем нарастващата криза. Нещо повече, те са наясно, че периодът след кризата ще е труден за всички нас – институции, бизнес, медии, НПО – всички.

Затова смятаме, че в ситуация на извънредно положение е време да преосмислим някои свои досегашни нагласи. От години бизнесът е активен корпоративен гражданин и като такъв заслужава имената на социално-отговорните компании да се знаят. Имената на тези организации трябва да бъдат оповестявани и техните истории трябва да служат за пример и да вдъхновяват. Днес те правят повече от обичайното, защото работят извън рамките на основния си бизнес и го правят в името на справянето с най-сериозната досега здравна и икономическа криза в световен мащаб.

Нашият призив към вас е имената на тези компании да бъдат споменавани в  новините, предавания и други формати в електронните медии. Това дава липсващата досега информационна стойност за зрителите и носи вдъхновение за други бизнеси. Това е качествена помощ за всеки български гражданин в трудни времена.

Известно е, че споменаването на имена на компании не противоречи на разпоредбата на Закона за радиото и телевизията и на европейските директиви. За да се улесни този процес и преценката на медиите, са приети и Методически указания на СЕМ във връзка със забранените скрити търговски съобщения и позиционирането на продукти като форма на търговско съобщение от месец май 2012 г. Ясна е допустимостта за споменаване на стоки, услуги, наименования, търговски марки или дейности на производител (под формата на говор или изображение), когато това има информационна цел.

Намираме, че скриването на имената на компаниите днес е съществена пречка пред информираността и ангажираността на гражданите, както и пред създаването на усещане за сплотеност на обществото в този толкова труден момент. Смятаме, че една от функциите на медиите, наред с предоставяне на проверена и фактологически точна информация, образоване на аудиторията си, е и да гради доверие в институциите и в частния бизнес (към който те в голяма степен принадлежат също). Частният бизнес у нас – голям, среден, малък – е основният източник на национално богатство и просперитет, той тласка икономика, иновации и образование напред. Отсъствието му в новинарския поток с бизнес-тематика за значим успех или за сторено добро, създава информационен дефицит. Затова смятаме, че сега е времето тази практика да бъде заменена с отговорно медийно отразяване, в което обществените интереси и информираност са приоритет.

Благодарим на медиите, които вече без притеснение споменават ясно имената на корпоративните дарители. Но очакваме обратна връзка от онези, които все още имат притеснения да го правят. Всъщност, ще сме изключително щастливи, ако през следващите дни започнем да чуваме все повече имена на наши и световни компании- дарители във Вашите новини. Нещо повече, ще се радваме тази нормална практика да продължи и след отшумяване на здравната извънредна ситуация у нас.

 

С уважение:

Илияна Захариева, председател на УС на БДВО

Мария Гергова, председател на УС на БАПРА

Ненад Лозович, председател на УС на БАКА

Радосвет Радев, председател на БСК

Ирина Йорданова, директор Публични политики и проекти на КРИБ

Миглена Узунова-Цекова, председател на БАУХ

Д-р инж. Боряна Манолова, председател на УС на СЖББ             

Михаела Малеева, изпълнителен директор на АСКО

Д-р Ваня Бабанин, ръководител на българския клон на ЕАКД

Любомир Блатски, председател на ДПВОСБЖ

Даниел Киряков, председател на Комисия по професионална етика към БДВО
Радослав Неделчев, председател на УС на IAB България

Гр. София, 24.03.2020 г.

 

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Заразихте ли се с COVID-19?