Article_top

Чувствително мнозинство - 84 на сто от българските учители, чувстват „огромна умора и прегаряне“ в резултат на въведеното дистанционно обучение. Това показват данни от проучване на Синдикат „Образование“ към КТ „Подкрепа“, проведено сред над  2500 учители и директори от цялата страна, съобщи БНР.

Близо 95 на сто от анкетираните учители са посочили, че в условия на дистанционно обучение, работят по повече от утвърдените по трудовия кодекс 8 часа, като при над половината от тях работният ден продължава от 10 до 12 часа.

Умора не се наблюдава при 15 на сто от учителите, а причината за това е, че преди да бъде въведено обучението в дистанционна форма, те са имали изграден свой електронен облак и са били квалифицирани за работа в електронна среда.

Половината от учителите са започнали преподаване на нови знания още от началото на дистанционното обучение, което започна на 16 март. А другата половина - след препоръката на образователното министерство в тази насока, която дойде няколко дни по-късно.  

Всички учители имат готовност да извършат оценяване и оформяне на годишна оценка, сочат още данните от проучването.

Според данни 48% от  учителите и директорите смятат, че дистанционният учебен процес е ефективен, колкото и нормалният, като на обратното мнения са също толкова.

По въпроса за евентуално удължаване на учебната година  колегията е до голяма степен единна - 85 на сто от нея не намира това за необходимо.

 
Снимка БГНЕС

Чувствително мнозинство - 84 на сто от българските учители, чувстват „огромна умора и прегаряне“ в резултат на въведеното дистанционно обучение. Това показват данни от проучване на Синдикат „Образование“ към КТ „Подкрепа“, проведено сред над  2500 учители и директори от цялата страна, съобщи БНР.

Близо 95 на сто от анкетираните учители са посочили, че в условия на дистанционно обучение, работят по повече от утвърдените по трудовия кодекс 8 часа, като при над половината от тях работният ден продължава от 10 до 12 часа.

Умора не се наблюдава при 15 на сто от учителите, а причината за това е, че преди да бъде въведено обучението в дистанционна форма, те са имали изграден свой електронен облак и са били квалифицирани за работа в електронна среда.

Половината от учителите са започнали преподаване на нови знания още от началото на дистанционното обучение, което започна на 16 март. А другата половина - след препоръката на образователното министерство в тази насока, която дойде няколко дни по-късно.  

Всички учители имат готовност да извършат оценяване и оформяне на годишна оценка, сочат още данните от проучването.

Според данни 48% от  учителите и директорите смятат, че дистанционният учебен процес е ефективен, колкото и нормалният, като на обратното мнения са също толкова.

По въпроса за евентуално удължаване на учебната година  колегията е до голяма степен единна - 85 на сто от нея не намира това за необходимо.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Кои от икономическите мерки на правителството за справяне с кризата одобрявате?