Четвъртодивизионният германски клуб "Локомотиве" (Лайпциг) продаде над сто хиляди виртуални билета на цена от по 1 евро за мач срещу "неясен" съперник на 8 май, информира Би Би Си.

По този начин отборът и феновете му опитали да си помогнат взаимно по време на карантината заради коронавируса. "Локомотиве", някогашен гранд на бившата ГДР, събира средно по 3000 души на домакински двубой.

Кампанията стартира на 19 март. Целта е да бъдат изкупени 120 000 билета. Според шефовете на "Локомотиве" толкова зрители е имало на полуфинала в турнира КНК срещу "Бордо" през 1987 г. Този сезон отборът е събрал най-много зрители - 4498, срещу "Енерги" (Котбус). От тях приходите от билети и търговия в деня на срещата са 30 хиляди евро.

Говорител на "Локомотиве" коментира пред Би Би Си, че на 8 май ще има събитие, но не разкрива какво. Той казва само, че мачът (или каквото е събитието) ще се излъчва пряко по интернет с коментар и всичко останало. Не разкрива обаче подробности - те са тайна.

Клубът има 300 деца и юноши, като иска да запази тях и треньорите им.

"Локомотиве", който в първите си години се казва "Лайпциг", е клуб със 126-годишна история. От 60-те то 80-те години участваше редовно в евротурните. Най-големият успех е финал през 1987 г., когато загуби от "Аякс" с 0:1. В холандския тим играеше Марко ван Бастен. 

"Лайпциг" печели титлата в първото първенство на Германия - през 1903 г. 

Сега клубът направи нещо подобно на това, до което прибегна "Левски" за мача с "Лудогорец", отложен заради пандемията. "Сините" пласираха 10 898 виртулни билета. Първоначално се планираше мачът да е без публика.