Нова регистрация

(минимално 8 символа)
(минимално 8 символа)

Франция има амбицията най-малко половината (1 милион) от автомобилите, които произвежда годишно (2,2 -2,3 милиона), да бъдат електрически не по-късно от 2025 година. Държавата гарантира заем от 5 млрд. евро на "Рено", за да се включи в сдружение за разработка и производство на батерии за електромобили. Правителството се ангажира да изгради инфраструктура за зареждането им - 100 000 колонки в цялата страна.

Планът за възраждане на автомобилната индустрия на страната, който президентът Еманюел Макрон обяви тази вечер, е на обща стойност 8 милиарда евро.

България няма проект за мащабно и ориентирано към бъдещето индустриално възраждане. Тя има план за верига от държавни бензиностанции. Там, където другите правят инфраструктурата на бъдещето, ние разширяваме инфраструктурата на миналото.

Европа чертае план за икономическото си възстановяване след пандемията. Комисията няколко пъти каза, че то не може да бъде друго освен зелено. Тя каза, че поколения ще изплащат стотиците милиарди евро от европейския възстановителен фонд, които ще бъдет налети сега в икономиките. Затова те не бива да бъдат сипвани в остарели и замърсяващи технологии. Отсега е ясно, че климатичният отпечатък на проектите ще бъде критично важен при достъпа до финансиране от фонда. 

Франция от днес се приспособява към тази реалност. България иска до остане при нафтата, бензина и при кюмюра. При "Лукойл", при "Газпром", при "Марица-изток". Не щем ний Зелена сделка. Скъпа ни е тя. А по-евтино ли е да плащаш на петролните и газовите империи, да зависиш от капризите им? По-евтини ли ще бъдат щетите от климатичните промени? Това не са български въпроси. Те не ни засягат. Твърде европейски са за нас. От ЕС ние искаме грантове (с "т"), а не акъл.

И не са само французите. Не е само либералът Макрон. Германия, от която уж все вземаме пример, преди две години обяви, че индустрията ѝ ще инвестира близо 60 милиарда евро в електрически автомобили и автономни превозни средства. Днес четем, че "Даймлер" възнамерява производството ѝ да бъде въглеродно неутрално след две години.

Като стана дума за руски енергийни компании - френската петролна фирма "Тотал" чрез поделението си "Сафт" участва в съдружие за производство на батерии за електромобили заедно с автомобилната група ПСА. Сега към тях иска да се присъедини и "Рено". "Тотал" ще помага да правят колѝ, които стесняват пазара ѝ? Не, просто се приспособява отрано към неизбежното бъдеще. Да сте чули нещо подобно от "Лукойл" или от "Роснефт"?

Какво би станало, ако средствата, предназначени за държавните бензиностанции, бъдат пренасочени към производство на електромобили в България? Или към изграждането на инфраструктура за тяхното зареждане? Или към субсидиране на цените на електрическите и хибридните колѝ, каквото планира Франция? Може ли България да направи тези неща? Може, след като десетилетия е имала подобни производства, включително на батерии, и разполага и с базата, и с кадрите. Въпросът е: Иска ли?

Коментари

 's picture

Бобо

Кочината

В кочината е така преливане от пусто в празно ....но при толкова толупи , мисирки и калинки само това може да се очаква .... има и още нещо , след като махнаха Божков се чака и девет процента за хазарта , за Прасето ДДС няма от години ...
Иван  Панов's picture
Иван Панов
Ванко Американчето

Добавка

В добавка, до всяка бензиностанция по един обор и купа сено.Не са се сетили просто.

Най

Следвайте ни

Още по темата

Още от категорията

Скъпи потребители,

От днес - 25 май 2018 г. - влиза в сила новото европейско законодателство за защита на личните данни, известно още и като GDPR.

Тук можете да прочетете целия документ: "Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни." (тук)

Във връзка с това "ЗЕБРА БГН" АД приема нова "Политика за поверителност" (тук), съобразена с GDPR.

Целта на новите правила е да дадат на вас повече права за контрол над собствените ви данни и по-добра защита на неприкосновеността ви.