Article_top

Google ще започне да плаща за показване на новини от някои медии, съобщи Си Ен Ен. Това става след години оплаквания от страна на издателите, че онлайн техногигантът използва тяхно съдържание без заплащане, на базата на което печели милиарди от реклама.

Засега това ще стане само в три държави - Германия, Австралия и Бразилия. И с конкретни издания, с които ще се сключат лицензионни договори. 

Те са австралийските Schwartz Media, The Conversation и Solstice Media; бразилските Diarios Associados и A Gazeta и германските Der Spiegel, Frankfurter Allgemeine Zeitung, Die Zeit и Rheinische Post.

"Тази програма ще помогне на участващите издатели да осигурят приходи от съдържанието си чрез усъвършенствано разказване на новините, което позволява на хората да навлизат по-задълбочено в по-сложни истории, да бъдат информирани и да бъдат изложени на един свят от различни проблеми и интереси“, твърди вицепрезидентът на продуктов мениджмънт на новини на Google Брад Бендър.

News Media Alliance, консорциум от американски издатели, заяви в проучване през 2019 г., че Google са спечелили 4,7 милиарда долара от новинарската индустрия за предходната година, число, което Google оспорва.

Когато през миналата година във Франция влязоха в сила нови правила, изискващи издателите да плащат за части от новинарски истории, показвани в търсачката им, Google обяви, че ще показва само заглавия.

През април френският орган за защита на конкуренцията реши, че премахването на тези части злоупотребява с пазарното господство на Google и нареди на компанията да преговаря с френски издатели. И в Австралия компанията се противопостави на призивите търсачките и социалните медии да плащат на издателите стотици милиони долари годишно за използване на тяхното съдържание.

 
Снимка БГНЕС

Google ще започне да плаща за показване на новини от някои медии, съобщи Си Ен Ен. Това става след години оплаквания от страна на издателите, че онлайн техногигантът използва тяхно съдържание без заплащане, на базата на което печели милиарди от реклама.

Засега това ще стане само в три държави - Германия, Австралия и Бразилия. И с конкретни издания, с които ще се сключат лицензионни договори. 

Те са австралийските Schwartz Media, The Conversation и Solstice Media; бразилските Diarios Associados и A Gazeta и германските Der Spiegel, Frankfurter Allgemeine Zeitung, Die Zeit и Rheinische Post.

"Тази програма ще помогне на участващите издатели да осигурят приходи от съдържанието си чрез усъвършенствано разказване на новините, което позволява на хората да навлизат по-задълбочено в по-сложни истории, да бъдат информирани и да бъдат изложени на един свят от различни проблеми и интереси“, твърди вицепрезидентът на продуктов мениджмънт на новини на Google Брад Бендър.

News Media Alliance, консорциум от американски издатели, заяви в проучване през 2019 г., че Google са спечелили 4,7 милиарда долара от новинарската индустрия за предходната година, число, което Google оспорва.

Когато през миналата година във Франция влязоха в сила нови правила, изискващи издателите да плащат за части от новинарски истории, показвани в търсачката им, Google обяви, че ще показва само заглавия.

През април френският орган за защита на конкуренцията реши, че премахването на тези части злоупотребява с пазарното господство на Google и нареди на компанията да преговаря с френски издатели. И в Австралия компанията се противопостави на призивите търсачките и социалните медии да плащат на издателите стотици милиони долари годишно за използване на тяхното съдържание.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията