Южна Корея е изпаднала в рецесия през второто тримесечие на годината и това е най-тежкият спад на икономиката за последните над две десетилетия.
Причините са ударът, който пандемията от новия коронавирус е нанесла на износа, както и социалното дистанциране, парализирало дейността на заводите в страната, предаде Ройтерс, цитирана от БТА.
Четвъртата по големина икономика в Азия се е свила с 3,3 на сто през второто тримесечие спрямо предходното, обяви днес централната банка на страната.
През второто тримесечие износът на автомобили и петролни продукти е намалял с 16,6 на сто спрямо същия период на миналата година, а общият обем на експорта е спаднал с 13,6 на сто.
Такъв значителен спад не е отбелязван от четвъртото тримесечие на 1974 година, когато е отчетено свиване на показателя със 17,9 на сто.
Значително понижение на активността е имало и в строителството, и в промишления сектор.
Вътрешното потребление в Южна Корея през второто тримесечие на годината се е свило с 4,1 на сто, което все пак е забавяне на темпа спрямо понижението му от 4,8 на сто през първото тримесечие.
Правителството задели близо 277 трилиона вона, или 231 милиарда долара, за стимулиране на икономиката и смекчаване на последиците от пандемия. При все това политиците не могат да упражняват контрол върху световното търсене за стоките, които страната им изнася, а те включват от чипове до коли и нефтохимически продукти, отбелязва Ройтерс.
Официалната прогноза за развитието на икономиката на Южна Корея през 2020 година ще бъде обявена в края на август.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни