Facebook съобщи, че в отдела им "Изкуствен интелект" се разработва нова технология, която би могла да превръща стандартните 2D изображения и видеоклипове в 3D.

През последните години компанията интегрира множество новости в приложението си. За повечето хора едно от най-досадните неща, свързани със социалните медии, е обновяването на програмите с новият им, непознат вид. Но бъдещият ъпдейт на приложението ще промени начина, по който гледаме снимки и видеа в онлайн пространството. 

Последният голям пробив за изкуствения интелект на Facebook беше през 2017 година, когато в приложение беше интегрирана система, която разпознава лица и текст, дори когато те не са отбелязани. Разпознаването на 3D обекти винаги е било предизвикателство. През 2017 г. един от главните инженери в сектора "Изкуствен интелект" във Facebook - Андреа Ведалди и екипът му - разработват модел, използващ концепциите за факторно обучение и вероятностно прогнозиране на несигурността, който може да научи геометрията на обемни предмети като столове, котки и коли от видеоклипове на тези обекти, без нужда от човешко наблюдение.

За да представи новата технология на публиката Ведалди пуска сцената от "Матрицата", в която Морфей учи Нео как работи Матрицата. В клипа и двамата герои заемат акробатични пози от бойни спортове и започват да се бият, но въпреки това изкуственият интелект на компанията успява да разпознае фигурите и да ги преобразува от 2D в 3D. 

"Алгоритъмът на практика би могъл да променя видеата фрейм по фрейм в реално време.", добавя Видалди.

Но какво значи всичко това? Изкуственият интелект на Facebook има за цел не просто да разпознава обектите, а и как те биха се движили. Така снимката на летящ щъркел би могла да показва неговата треактория и размах на крилете, а снимките на хартиен носител от сватбата, след бързо сканиране, биха могли да показват как булката и младоженеца танцуват за пръв път. 

От създаването на Facebook насам в сайта са качени повече от 250 милиарда снимки, което значи грубо 350 милиона снимки на ден. А в Instagram, собственост на Facebook, качените казри са близо 40 милиарда, или около 95 милиона на ден. Как точно компанията ще печели от своята новоразработена технология още не се знае със сигурност, но едно е ясно - за бизнес модела на компанията новата система е от голямо значение.