Преди близо година Марк Зукърбърг показа нов дизайн на Facebook - десктоп версия, която напомня повече на мобилно приложение. От май за много потребители тя бе основният дизайн по подразбиране.

Недоволните от промяната обаче можеха да се върнат към "класическия" Facebook - всъщност и той е снов дизайн, представен преди няколко години. Това вече няма да е така от септември, съобщава Engadget.

Недоволни, разбира се, са много, както при всяка сериозна промяна на дизайна на популярна интернет услуга. Facebook е минал през няколко такива промени по същия тертип - нов дизайн се появява първо тестово, после като опция, после - по подразбиране, а накрая старата версия изчезва напълно. В междинния период хората на Зукърбърг правят малки промени по дизайна, но никога по цялостната философия. Недоволните мърморят няколко месеца и след това продължават да ползват социалната мрежа.

Важно е да се отбележи, че няма точна дата, тъй като компанията прави преминаването по различно време в различни райони. В някои части на света дори още не са виждали новия дизайн.

Причината за промяната е фокусът на разработчиците на Facebook от последните няколко години върху мобилното приложение. Сега ще се набляга пък на секциите Watch (за видео) и Gaming (за игри), както и на по-добра защита от дезинформация в групите.