Един от основните проблеми на екраните за виртуална реалност е колко близо трябва да бъдат гледани - толкова, че да се виждат тъмните линии между пикселите.

Повечето екрани обаче не стоят на сантиметри от очите ни, затова и повечето VR шлемове са с резолюция като на смартфон - с плътност между 350 и 500 пиксела на квадратен инч (или около 6,45 кв- см.).

Нова технология, разработвана от Samsung и университета в Станфорд обаче може да поддържа резолюции до 10 000 пиксела на инч - или 20 пъти повече от най-добрите подобни екрани в момента.

Новата OLED технология пуска бяла светлина между рефлективните слоеве, единият от които е от сребро, другият - от друг рефлективен метал. Тази оптична повръхност позволява специфични цветове да резонират между пикселите, съответно - да са на по-голяма гъстота, но без да страда яркостта на дисплея.

 

Samsung вече работи върху пълноразмерни дисплеи с технологията и разработва възможност за масово производство. 

Проблемът е, че поддържането на толкова пиксели ще е тежка задача за сегашните компютърни процесори, които се затрудняват и с 8K мониторите.