Един от основните проблеми на екраните за виртуална реалност е колко близо трябва да бъдат гледани - толкова, че да се виждат тъмните линии между пикселите.
Повечето екрани обаче не стоят на сантиметри от очите ни, затова и повечето VR шлемове са с резолюция като на смартфон - с плътност между 350 и 500 пиксела на квадратен инч (или около 6,45 кв- см.).
Нова технология, разработвана от Samsung и университета в Станфорд обаче може да поддържа резолюции до 10 000 пиксела на инч - или 20 пъти повече от най-добрите подобни екрани в момента.
Новата OLED технология пуска бяла светлина между рефлективните слоеве, единият от които е от сребро, другият - от друг рефлективен метал. Тази оптична повръхност позволява специфични цветове да резонират между пикселите, съответно - да са на по-голяма гъстота, но без да страда яркостта на дисплея.
Samsung вече работи върху пълноразмерни дисплеи с технологията и разработва възможност за масово производство.
Проблемът е, че поддържането на толкова пиксели ще е тежка задача за сегашните компютърни процесори, които се затрудняват и с 8K мониторите.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни