Доставката на ваксини у нас и разпределянето на първите дози из страната беше събитие, което трябваше да е тържествено и пълно с надежда и обещание за по-добри дни, но някак на втория ден на Коледа се превърна в любим хумористичен сюжет. Особен акцент се оказа преносът на ваксините с бусове с реклами на популярна марка кренвирши върху тях на известна компания за производство  на местни изделия - "Белла България".

Събирането в едно изречение на кренвирши и ваксини вдъхнови позаленялото народно творчество из социалните мрежи. И в общи линии почти не остана човек, който да не упражни остроумието си с различни нюанси - понякога отиващо към ирония, понякога към партийна пропаганда, или да коментира - без или със сериозни аргументи.

От компанията, която е приела да транспортира вакисините обясниха, че разполагат с необходимата хладилна техника, която да позволи сигурния пренос на дозите. Както е известно, ваксината на Пфайзер/Бионтех има специфики при съхранението си в определени условия.

Въпреки рационалните аргументи, магическата дума "кренвирш" се оказа, че отключва особено вълнение и креативност из фейсбук и въобще.

"След като видяха новогодишната реклама на кренвирши Leki, от Coca cola уволниха целия си рекламен отдел", беше едно от популярните предложения.

"Ниво на творчество. ГЕРБ", беше коментарът на Иван Червенков.

 

Как да откажеш цялото конспиративно народонаселение от консумацията на субпродукт със съмнителна хранителна стойност?!?

 

"Ваксина от Леки. Ке умра за нея", предложи Валдес Радев.

Ваксина от Леки. Ке умра за нея

Публикувахте от Valdes Radev в Събота, 26 декември 2020 г.

Опасна хипотеза от Теодор Михайлов - ваксините с бус на "Майкрософт".

 

А ако бяха дошли с бус на Microsoft?

Публикувахте от Teodor Mihailov в Събота, 26 декември 2020 г.

 

Има и колажи с "рекламно-мотивационни" призиви от здравния министър Костадин Ангелов: "Всеки имунизиран ще получи килограм кренвирши".

"Народ, който вози ваксините в камион за кренвирши и ги съхранява под катинар в хладилник "ЗиЛ", не може нивга да бъде съкрушен.

Засега остава неясно дали преди това от хладилника са извадили бидоните със зелев сок", подходи народопсихологически журналистът Момчил Инджов.

Народ, който вози ваксините в камион за кренвирши и ги съхранява под катинар в хладилник "ЗиЛ", не може нивга да бъде...

Публикувахте от Momchil Indjov в Събота, 26 декември 2020 г.


Някои сериозни възражения

За правило №8 на кризисния мениджмънт от пиар експерта Любомир Араманов:

Правило №8 на кризисния мениджмънт: В случай на криза бъдете консистентни в посланията.

Две седмици се говори как:

- "цялата държава е впрегната и готова за ваксините";

- "ваксините са много чувствителни, трябва специлни методи за транспорт";

- "ваксините са толкова чувствителни, че трябва да се съхраняват на минус 70 градуса".

На финала се използва бусче за кренвирши на частна компания и хладилник ЗиЛ, защото само той имал дръжка...

Най-вероятно няма проблеми, най-вероятно за краткото време, което ще измине до поставянето им, нищо няма да им стане, най-вероятно бусчето е добро... Но...

Но посланието е важно. Консистентността. Последователността. За да не може масовата публика да реши, че някой я лъже.

Ясно е, че в този случай трябва да се има предвид:

* всички проучвания показват колко много хора са скептични към ваксините;

* конспиративни теории и фалшиви новини избухват непрекъснато;

* нивото на доверие в институциите дълбае рекордни низини.

Затова всеки детайл трябва да е премислен добре. За да вдъхва доверие и спокойствие. Това е война и за душите и умовете на хората. Трябва да се води умно.

Нищо де, поне продължаваме да пишем учебници. Толкова материал се събра тези месеци...

 

Правило №8 на кризисния мениджмънт: В случай на криза бъдете консистентни в посланията.

 

Притесненията на адвокат Мария Шаркова:

"Цял ден чета вицове за кремвирши, но никак не ми е смешно.

Няма никакво значение дали на баничарката, с която доставят ваксини, е изписана марка кремвирши, сирене или нещо по-изтънчено. Да речем марка стек от породата Блек Ангъс. Друг е проблемът и той не буди никакви забавни асоциации за мен.

За търговците на едро има редица въведени правила за транспорт на лекарствени продукти, в това число изисквания за регистрация на съответното транспортно средство, стандартни оперативни процедури, договори и прочее досадни неща, заради които много тъговци на едро биват контролирани и санкционирани.

Съхранението на термолабилни лекарствени продукти също има изисквания, които трудно могат да се изпълнят с хладилник ЗИЛ, защото трябва да се следи и записва температурата с термометър или автоматично устройство. Защо ли?

Защото отговорността на производителя приключва там, където започва отговорността за транспортирането и съхранението. И тук виждам как освен че от фирмата - производител се търкалят от смях, доволно потриват ръца с репликата: Ние бяхме до тук.

Тази публична демонстрация на властите на неуважение към създадените от тях правила смазва и малкото доверие, което хората имат в способностите им. Успява да взриви и най-големият идиот-оптимист като мен.

Наистина се надявам да има ваксина срещу Вашата простотия и отчайваща неграмотност. Тази ваксина идва през март, 2021 г. и се нарича избори."

Гласове и които обясняват защо това е добро решение.

Ето и гледната точка на Юлиан Попов:

"Работата с ваксините и кренвишарките е без съмнение голям пиар майтап. Но решението ваксините да се разнасят с хладилни коли на една от най-успешните фирми на Балканите, с високо развита логистична структура в цялата страна е не само разумно, може би е и най-доброто. Представете си алтернативата - правителството купува 50 хладилни камиона, създава отдел хладилни камиони, наема шофьори за хладилни камиони и управлява логистиката на доставянето на крайно чувствителен продукт.

Десетки милиони хвърлени на вятъра, хиляди ваксини пристигнали не там, където трябва, развалени термостати, претоплени медикаменти, алергични реакции, инфекции, истории в Труд за турска конспирация и страхотии из всички социални медии. Bella е фирма с много по-доказани умения да управлява транспорт, а и не само транспорт, от Министерството на здравеопазването. Можеха да залепят по един стикер върху кренвиршите, но явно не им е минало през ума, че освен да дават даром транспорт, трябва да се грижат за вълната от майтапи, които се появяват на гребена на нашето убеждение, че ако нещо се случва у нас, няма как да е като хората. Като се намайтапим още ден-два, добре ще е да кажем едно голямо благодаря на "Бела", защото вместо в камиони за кренвирши ваксините можеха да пристигнат в министерски камионетки.

 

Работата с ваксините и кренвишаркита е без съмнение голям ПР майтап. Но решението ваксините да се разнасят с хладилни...

Публикувахте от Julian Popov в Събота, 26 декември 2020 г.