Нова регистрация

(минимално 8 символа)
(минимално 8 символа)

Един от основните проблеми на електромобилите е скоростта на зареждане - докато да си налееш бензин, отнема не повече от няколко минути, зареждането дори на най-новата Tesla в специалните Supercharge станции на компанията отнема 30 минути за 80%.

И това ограничение е и на батериите - по-мощни зарядни могат да се направят, но ще съсипят съществуващите акумулатори на енергия. Сегашните литиево-йонни батерии ползват графит като електрод, в който влизат литиеви йони, за да се зареди батерията. При бързо зареждане тези йони могат да се превърнат в метал и да създадат късо съединение.

Израелската компания StoreDot обаче, в партньорство с китайската Eve Energy, вече произвежда батерии, които могат да се зареждат напълно за 5 минути.

Наскоро те демонстрираха със серия батерии за смартфони, дронове и скутери. А сега произвеждат 1000 батерии, които да представят на производители на автомобили и други компании, създаващи технологии с големи преносими енергийни нужди. Сред инвеститорите на компанията са Daimler, BP (British petrolleum), Samsung, TDK.

Зареждачките ще трябва също да станат по-мощни (за което те работят с BP), но според StoreDot до 2025 г. ще могат да се зареждат над 160 км за 5 минути.

"Пречка номер едно пред електромобилите вече не е цената, а притеснението за обсега", обяснява Дорон Мисдорф, главният изпълнителен директор на StoreDot. "Страхуваш се или да заседнеш насред магистрала, или да чакаш два часа на зарядна станция. Но ако преживяването на шофьора е същото като зареждане на обикновен автомобил, това притеснение изчезва."

Той подчертава, че компанията пуска не прототипи, а инженерни образци от линия за масово производство, което показва, че е продукт, готов за пазара.

Основателят на Tesla Илон Мъск също преди дни писа за проблема с батериите за по-чистия свят като цяло:

"Производството на батерийни клетки е фундаменталният ограничител, който забавя бъдещето на устойчивата енергия. Много важен проблем."

Според Чао Ян Уанг от Пенсилванския щатски университет, професор в местния Технологичен център за батерии и технология за съхраняване на енергия, тези батерии ще се появят на масовия пазар до три години. Но пък няма да са по-скъпи, всъщност ще доведат до спад на абсолютната стойност на електромобила.

Коментари

Giga Shadow's picture
Giga Shadow
Giga Shadow

За да заредиш 50kWh за

За да заредиш 50kWh за 5минути, това означава да ползаш зареждаща мощност 600kW (и да разчиташ на 100% КПД). Това трудно ще стане по две жички за битови цели, да не говорим, че ще се скапе електрическата инфраструктура на квартала. И да не говорим колко е рисковано и опасно за хората наблизо. Някои от проблемите могат да се заобиколят - да не са 2 жички, а много повече, които да зараждат парелно подклетки на батерията - да се ползва суперкондензатор като буфер и междинен акумулатор, за да не се скапе инфраструктурата - и др.

Най

Следвайте ни

Още по темата

Още от категорията

Скъпи потребители,

От днес - 25 май 2018 г. - влиза в сила новото европейско законодателство за защита на личните данни, известно още и като GDPR.

Тук можете да прочетете целия документ: "Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни." (тук)

Във връзка с това "ЗЕБРА БГН" АД приема нова "Политика за поверителност" (тук), съобразена с GDPR.

Целта на новите правила е да дадат на вас повече права за контрол над собствените ви данни и по-добра защита на неприкосновеността ви.