"Многострадалният" бивш вече шеф на държавното дружество "Автомагистрали", който бе уволнен от служебната министърка на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова, иска отново да поеме ръководството на строителната компания.
Това съобщи вчера вечерта пред "България ON AIR" лично Комитова, която обясни, че Стоян Беличев отново е подал документите си в новооткрития конкурс. В момента "Автомагистрали" се управлява от временно ръководство, а желаещите да кандидатстват за постоянната длъжност трябваше да предадат своите кандидатури до 5 юли.
Пред Беличев обаче има проблем - оказва се, че той е управител и съдружник в четири фирми с предмет на дейност... строителство.
"Като управител на държавно търговско дружество, с многомилионни обороти, той няма право да бъде управител и съдружник във фирма с подобен предмет на дейност - заяви министър Комитова.
Нашите юристи тепърва ще разглеждат допустим ли е този кандидат в конкурса", допълни тя.
Припомняме, че Комитова води много дълга битка за отстраняването на Беличев. Той на два пъти обжалва своето махане с аргумента, че за новите временни ръководители не е правен конкурс, а съдът се съобразяваше.
Чак третата молба на Комитова бе уважена и той все пак бе уволнен.
Междувременно двамата водеха истинска епистоларна война през медиите, в която взаимно се обвиняваха в различни нарушения. Беличев сдаде поста заради поредица разкрития за нередности в дейността на "Автомагистрали" и заради убийствен доклад на Сметната палата, който доказа, че дружеството е получавало "инхаус" поръчки от АПИ за милиарди, без да има капацитетата да ги изпълни. Така то е преотдавало дейност по непрозрачен път на частни компании.
"В регионалното министерство има 37 търговски дружества, които са 100% държавна собственост. Има пропуски в законовата уредба, свързани със Закона за публичните предприятия и правилника за неговото прилагане, в който са създадени такива хипотези, така че принципалът да не може да смени изпълнителния директор на търговските дружества", коментира Комитова.
Тя отново коментира и авансовите плащания, които са раздадени от "Автомагистрали" за свлачища и за магистрала "Хемус" и то за участъци, които в голямата си част нямат разрешение за строеж.
"Притеснявам се, докато дойде време за използването им, фирмите да не фалират - каза министърката.
Не се стремим да ги върнем. Искаме да запазим фирмите, да продължим да работим с тях и те да изпълнят договорите, които са сключени.
Първо, те трябва да съществуват. Второ, по този начин ще оползотворим парите за целите, за които те са определени", заяви арх. Комитова.
Министърката коментира и още нещо - лансираната от "Има такъв народ" идея за концесиониране на магистралите у нас:
"На Запад това се нарича публично-частно партньорство и то се прилага успешно в много европейски държави, включително съседни на България, като при него предприемачът носи целия риск."
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни