Социалната мрежа Facebook се опитва целенасочено да избегне контрол от регулатори и изследователи на платформата си, което е довело до неприятен ефект и за някои потребители, сочи доклад в The Markup.
Става дума за голямо количество т.нар. junk код, добавен в кода на реклами и спонсорирани постове, които се появяват в новинарския поток на потребителите.
Няма официална причина за това нововъведение, но приемливото обяснението за пред публиката е спиране на блокиращите реклами приложения, които стават все по-популярни сред потребителите. Хората на Зукърбърг отричат целенасочено да пречат на изследователите.
Този код обаче има и страничен ефект - той блокира работата на инструментите, с които изследователи на социалната мрежа и регулаторни органи следят какво се случва на платформата, как рекламите влияят на поведението на хората и с какъв тип реклами биват облъчвани.
И още по-лошо - кодът по всяка вероятност създава сериозни проблеми на всеки софтуер, който чете от екрана - ползван най-вече от незрящи потребители. На първо време техният софтуер вече не може да различава дали чете реклама или пост от приятел.
Още по темата
- Втората администрация на Тръмп между Мъск, митата и зелената енергия
- Google разработва AI, който ще може да поеме контрол над компютъра вместо нас
- Непопулярните видеа в Instagram ще са с по-лошо качество
- “Да, България” след среща с IT сектора: Готови сме с конкретни предложения за подобряване на инвестиционния климат и конкурентоспособността
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни