Социалната мрежа Facebook се опитва целенасочено да избегне контрол от регулатори и изследователи на платформата си, което е довело до неприятен ефект и за някои потребители, сочи доклад в The Markup.

Става дума за голямо количество т.нар. junk код, добавен в кода на реклами и спонсорирани постове, които се появяват в новинарския поток на потребителите.

Няма официална причина за това нововъведение, но приемливото обяснението за пред публиката е спиране на блокиращите реклами приложения, които стават все по-популярни сред потребителите. Хората на Зукърбърг отричат целенасочено да пречат на изследователите.

Този код обаче има и страничен ефект - той блокира работата на инструментите, с които изследователи на социалната мрежа и регулаторни органи следят какво се случва на платформата, как рекламите влияят на поведението на хората и с какъв тип реклами биват облъчвани.

И още по-лошо - кодът по всяка вероятност създава сериозни проблеми на всеки софтуер, който чете от екрана - ползван най-вече от незрящи потребители. На първо време техният софтуер вече не може да различава дали чете реклама или пост от приятел.