Най-популярните онлайн платформи сред тийнейджърите в САЩ са YouTube и TIkTok, гигантите във видеострийминга, сочи проучване на Pew Research Center. То е проведено сред 1316 души на възраст между 13 и 17 години.

46% от подрастващите използват Интернет "постоянно", а 48% - "няколко пъти на ден". Това е солиден ръст спрямо последното подобно проучване на социолозите през 2014-15 г., когато "постоянно" употребяват интернета двойно по-малко от анкетираните.

Още по-интересни и показателни са сравненията между ползването на различни платформи сега и преди 7 години. Ако през 2014-2015 г. 71% са ползвали Facebook, сега те са едва 32%. Twitter също е загубил от тази аудитория, макар и не толкова драстично - 33% тогава спрямо 23% сега. Tumblr продължава своя бавен залез.

Очаквано, все повече от младите ползват Instagram и Snapchat, а и платформи, които не са съществували или не са влезли в предишното проучване - като TikTok, Twitch, Reddit, WhatsApp.

YouTube определено е шампион - 95% го ползват редовно. TikTok се ползва от около 67% от тийнейджърите.

Притеснителен е и отговорът на въпроса дали биха се справили без социални мрежи. 36% смятат, че ги ползват твърде често, но според 18% ще е твърде трудно да се откажат от тях. 

За всичко това е спомогнал и ръста на употреба на смартфони от подрастващи. През 2014 г. те пак са голяма част - 73% имат достъп до смартфон, но сега са цели 95%. Само децата в тежка бедност няма достъп до този тип устройство, като икономическото състояние на семейството влияе сериозно на това дали ще имат достъп до компютър или конзола за игри, но не особено на това дали ще имат смартфон.