Множество технологични гиганти разпознават опасността от фалшивите и манипулирани снимки и видеа - и създадоха консорциум, който да създаде стандарт за удостоверяване на истинските.
В новата Коалиция за произход и автентичност на съдържанието (Coalition for Content Provenance and Authenticity, C2PA) влизат компании като Adobe, Microsoft, Intel, Twitter, Sony, TruePic, BBC, Arm и други. Те ще разработят механизъм на базата на блокчейн технологията - същата, която стои зад повечето криптовалути - която да може да разпознава автентичното съдържание.
Като компанията със световно ползвани софтуерни продукти за обработка на снимки и видео, Adobe ще включи някои елементи от тази технология в своите продукти още тази година. Компанията всъщност работи по тази технология от началото на пандемията.
Най-важното е, че това ще е отворен стандарт, достъпен за всички - а не платена услуга с абонамент.
А след няколко години се очаква да има създадена екосистема, която ще позволи да се контролира автентичността на снимки и видео във всички етапи на производствения им цикъл. Използвана правилно, тази технология на практика ще може да блокира напълно фотошопираните снимки и deep fake видеата, които стават все по-използвани за дезинформация и все по-убедителни.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни