Пак ремонт на ремонта в София - този път, очаквано, на жълтите павета пред Народното събрание, съобщи бТВ.

Както "Спаси София" сигнализира, а десетки потребители в социалните мрежи и Клуб Z показаха, скъпото пренареждане на емблематичните павета в столицата се оказа наложително. Множество павета са начупени, фугите са много големи, поставени са криво, а някои са и допълнително разместени само седмица след отварянето на булеварда.

Фирмата изпълнител - "Трейс Груп" - призна винага си - ползвали технология от 1904 г.

"Преди кръстовището колите набиват едни спирачки, които правят приплъзване. Технологията все пак е автентична от 1904 година, тогава се е редяло на пясък. Оказа се, че на този интензивен трафик не е подходяща", заяви пред бТВ представителят на изпълнителя Красимир Цоклинов. 

Не става ясно защо строители не са отчели, че съвременните автомобили са малко по-тежки и малко повече от каретите, ползвани по жълтите павета преди над 100 години.

От Столична община обявиха, че паветата ще бъдат пренаредени, за сметка на фирмата изпълнител.

Припомняме, че екипът на кметицата Йорданка Фандъкова твърдеше, че гражданската организация "Спаси София" манипулира, като показва павета, които още не са пренаредени. В действителност навсякъде се появиха кадри и от пренаредените, и от още неремонтираните павета, и в двата случая в лошо състояние.

Самата Фандъкова дори обвини гражданските активисти, че са показвали "рисунки". 

"Искам да се види, за да не се показват рисунки по социалните мрежи. Не са супер, но са наредени като е спазена технологията."

Важно е да се отбележи, че спазването на въпросната технология е решение на общината.