Полагането на износващия слой асфалт в участъка при новоизградения тунел над с. Пастра на пътя Рила-Рилски манастир, което трябваше да стане до юни, се бави, събщи днес БНР. За асфалтиране са около 300 м по двете платна, след което ще се полага и маркировка.

Полагането на износващия пласт трябва да направи фирмата изпълнител  -"Автомагистрали". Същевременно пътни работници казват пред БНР, че вече има и потрошени и премахнати знаци, указващи временната организация на движението при тунела.

До изграждането му се стигна, след като въпреки изградената 150-метрова подпорна стена, висока 4,1 м, 30-тонна скала падна в началото на януари миналата година и затвори за месеци пътя до Светата обител.

Съоръжението сруваше 6,5 млн. лв. по времето на кабинета "Борисов-3".

Нещо повече - мястото бе едно от "любимите" за посещение на тогавашния премиер Бойко Борисов, заедно с Николай Нанков - проформа зам.министър на МРРБ към момента.

Борисов го откри официално на 29 декември 2020 г. - 10-ина дни преди 6-милионното "укрепление" да рухне на 9 януари.

Тогава написа:

"С близо 6 млн. лв. бе завършено укрепването на срутището по пътя за светата обител."

А на терен каза, че иска "всичко да е като картичка" и "да няма нито едно нещо недоизкусурено".

Наложи се при повторното разрушаване на пътя Николай Нанков да обяснява, че на 29 декември премиерът го е открил, без да има дори акт 15. 

Ден след това по БНТ се появи обширен материал за прекрасния ремонт - с проектанта на обекта проф. Николай Жечев.

"Тази ограда, тя не е предназначена за такива големи късове, които имат голяма енергия, тя е предназначена за скалните късове, които са над веждата на свлачището. Тези диагонални въжета са предназначени да намалят енергията на този камък и да няма такива поражения", каза той.

А "фамозният"  Стоян Беличев - шеф на "Автомагистрали" по онова време, обеща, че ще се сложи светофар, като разчистят поне едното платно от пътя.