
Новите градски автобуси в ЕС трябва да бъдат с нулеви емисии от 2030 г. нататък
Това се казва в огласено днес предложение на Европейската комисия.
Тя предлага също от 2030 г. емисиите на въглероден диоксид от новите камиони да бъдат намалени с 90 на сто в сравнение с нивото през 2019 г.

Мерките в предложението са в съответствие с целите на Зеления преход и на механизма REPowerEU. Те засягат всички нови тежко товарни автомобили и са от 2030 г. нататък. Камионите, градските и междуградските автобуси са причина за над 6 на сто от парниковите емисии в ЕС. Затова ЕК предлага постепенното въвеждане на по-строги стандарти за въглероден диоксид за почти всички нови тежкотоварни автомобили:
• Намаление с 45% от 2030 г.;
• С 65 на сто от 2035 г.;
• С 90 на сто от 2040 г.
Това предложение ще има и положителен ефект върху енергийния преход, изтъкват от ЕК. Това ще стане чрез намаляване на търсенето на вносни изкопаеми горива и пестене на повече енергия в транспортния сектор. Транспортните оператори и потребители ще бъдат облагодетелствани чрез поевтиняването на горивото. Мерките ще се отразят положително и на чистота на въздуха в европейските градове, както и на здравето на гражданите на Съюза.

Ще бъдат допускани и изключения. Те ще обхванат производителите с малки производствени обеми, тпревозни средства, които се използват в минното дело, горите и селското стопанство, произведените специално за военни цели, верижните коли, пожарните коли, боклукчийските камиони, както и предназначените за гражданска защита.
Ще бъде създаден и специален механизъм за възобновяеми източници и горива с ниско съдържание на въглерод. Така ще бъде създадена инициатива за пренасочване на горива, необходими за декарбонизиране на сектори с малко алтернативи като морския и въздушния транспорт, към сухопътния.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни
Най-ново
ДЕНЯТ В НЯКОЛКО РЕДА: Кабинет - готов. Имунитет - поискан
02.06.2023Пълзяща путинизация в България
02.06.2023Ново шествие за парламентарната република. И против Радев (ВИДЕО)
02.06.2023Полският президент иска смекчаване на закон срещу руското влияние
02.06.2023Facebook тества ограничаване на новините в Канада
02.06.2023Мониторинговата група на ЕП ще обсъжда извънредно България
02.06.2023Прочети още
Как с едно изречение новият президент на Нигерия хвърли страната в хаос?
dbr.bgКакво представлява икономиката на щастието?
dbr.bgГръм от ясно небе: Серхио Рамос се раздели с ПСЖ
dsport.bgСветлана Гущерова посрещна четвърта рожба
9meseca.bgБотев Пловдив се раздели с Генев и Супрайен
dsport.bgЛюбена Павлова: Магистрати и полицаи бяха на заплата от 2 000 до 20 000 лв. при Пепи Еврото
darik.bg