Meta, компанията майка на Facebook и Instagram, обяви опция за платен абонамент на двете платформи днес.
Главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг лично съобщи за новата функция, която всъщност представлява просто верификация, или "синя чавка", с помощта на лична карта или друг официален документ, потвърждаващ самоличноста ви.
Тя ще се казва Meta Verified и ще струва 11,99 долара на месец, или 14,99 долара за тези, които я плащат през приложението в iOS.
Засега функцията ще е достъпна в САЩ, Австралия и Нова Зеландия.
"Тази нова функция цели увеличаване на автентичността и сигурността в нашите платформи", обяснява Зукърбърг.
Пред годините той е повтарял многократно, че Facebook винаги ще остане безплатен - но никога не е изключвал възможността да има платен абонамент с допълнителни функции.
Meta следва примера на други онлайн платформи, които имаха сериозен ръст на приходите по време на пандемията и сериозни загуби след като масовите локдауни приключиха. Компанията съкрати 13% от работниците си, или 11 000 души, през ноември миналата година. А сега, подобно на Twitter, Snapchat и други, търси още възможности за монетизация на услугите си.
В добавка към "синята чавка", Meta ще предлага и директен достъп до поддръжка в реално време, както и допълнителен обсег и видимост на профила ви на платформата.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни