Meta, компанията майка на Facebook и Instagram, обяви опция за платен абонамент на двете платформи днес.

Главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг лично съобщи за новата функция, която всъщност представлява просто верификация, или "синя чавка", с помощта на лична карта или друг официален документ, потвърждаващ самоличноста ви.

Тя ще се казва Meta Verified и ще струва 11,99 долара на месец, или 14,99 долара за тези, които я плащат през приложението в iOS.

Засега функцията ще е достъпна в САЩ, Австралия и Нова Зеландия.

"Тази нова функция цели увеличаване на автентичността и сигурността в нашите платформи", обяснява Зукърбърг.

Пред годините той е повтарял многократно, че Facebook винаги ще остане безплатен - но никога не е изключвал възможността да има платен абонамент с допълнителни функции.

Meta следва примера на други онлайн платформи, които имаха сериозен ръст на приходите по време на пандемията и сериозни загуби след като масовите локдауни приключиха. Компанията съкрати 13% от работниците си, или 11 000 души, през ноември миналата година. А сега, подобно на Twitter, Snapchat и други, търси още възможности за монетизация на услугите си.

В добавка  към "синята чавка", Meta ще предлага и директен достъп до поддръжка в реално време, както и допълнителен обсег и видимост на профила ви на платформата.