Седмици след като стана публично достъпен, чатботът с изкуствен интелект ChatGPT вече поема част от работата на служители в над половината американски компании. Това сочи анкета на Resume Builder сред мениджърите на 1000 компании в САЩ.
77% от компаниите пишат длъжностни характеристики с чатбота. 66% пък ползват ChatGPT за писане на код, 58% за копирайтърски задачи, 57% за поддръжка на клиенти, 52% - за подготовка на документи и обобщаване на срещи.
По всичко личи, че ботовете по-скоро улесняват множество задачи, а не поглъщат напълно конкретни позиции - поне засега. Но в много професии служителите трябва да помислят как чатботът може да повлияе работата им в бъдеще.
55% от анкетираните директори на компании са много доволни от услугата, която вече има и платен абонамент за по-бърз достъп до чатбота, който в безплатната си версия често е недостъпен.
Множество са критиците на изкуствения интелект, най-вече заради информацията, с която е захранен - която го прави способен на различни човешки недостатъци като неточност, расизъм, сексизъм, емоционална нестабилност... Дори и разработчиците на ChatGPT предупредиха, че той е в още ранен етап на развите и не може да му се разчита.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни