Няма контрол на качеството на строителните материали, защото не са предвидени пари за целта. Това обяви в ефира на националното радио началничката на Дирекцията за национален и строителен контрол (ДНСК) Деляна Панайотова.

"В последните години ДНСК леко е абдикирала поради липсата на финансови възможности в една функция, която законът й възлага - да отговаря за качеството на строителните продукти, т.е. ДНСК има тези права, но и тези задължения. При възникнало съмнение по време на строителния процес в качеството на определен вложен материал, ДНСК има право да извика проба, но за съжаление в последните години ДНСК не разполага с този финансов ресурс", отбеляза тя.

По темата е разговаряно със служебния регионален министър, който е уверил Панайотова, че това ще бъде приоритет в следващия бюджет. Но в последните 10 години пари за проверки просто не е имало.

На практика ДНСК проверява качеството на строителството само по документи.

"Основната функция има строителния надзор. Нашите правомощия са да контролираме строителния надзор дали си върши работата", обясни тя.

Според Панайотова законодателството просто позволява на ДНСК да упражнява контрол в много късен етап.

"Много ми се иска да кажа, че магистралите ни не са нито тънки, нито дебели, а са толкова, колкото е необходимо, за да функционират правилно. За съжаление, в контекста на последните разкрития не съм достатъчно уверена да потвърдя това", отбеляза тя.

Както стана ясно, магистрали от общо 100 км - части от Северната скоростна тангента, магистралите "Хемус", "Тракия" " и "Марица" - са изработени твърде тънки и ще трябва да бъдат ремонтирани. По-рано днес председателят на АПИ Венцислав Ангелов съобщи, че това ще струва нови 500 млн. лв. на данъкоплатците.