Техногигантът Google ще позволи създаване на реклами чрез изкуствен интелект в ключовите си услуги, съобщи Engadget.
Компанията също разработва свой AI чатбот - Bard, който още не е в отворен за достъп в цял свят, но пък вече е внедрен в ключови инструменти на компанията.
Bard, който има много от характеристики на по-известния ChatGPT, ще може да работи и с текст, изображения и видео, и да ги превръща в оптимални рекламни материали. Изкуственият интелект ще е способен да ги калибрира за съответната аудитория и целите на рекламодателя.
От компанията обещават да са налице специални защити, които да предотвратяват грешки и разпространяване на дезинформация. Това е реално притеснение с изкуствения интелект, тъй като все още и най-развитите чатботове често грешат - и имат навика да си съчиняват информация, която не знаят.
Не е ясно каква обаче ще е съдбата на рекламния бизнес, вече сериозно обвързан с Google, най-голямата дигитална рекламна компания в света, с 200 млрд. приходи през миналата година. Специалистите по реклама вече ползват изкуствен интелект като помощен инструмент, но Bard може наистина да замени голяма част от работата им.
Още по темата
- Рюте: Ракетите от КНДР за Русия заплашват САЩ и Европа
- Google инцидентно разкри Jarvis - новия AI асистент, който взима контрол над компютъра
- Пентагонът проучва как да интегрира AI в управлението на ядреното оръжие
- "Кой е кандидат за президент?", "Отказа ли се Джо Байдън?" - какво търсеха американците в изборния ден
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни