Техногигантът Google ще позволи създаване на реклами чрез изкуствен интелект в ключовите си услуги, съобщи Engadget.

Компанията също разработва свой AI чатбот - Bard, който още не е в отворен за достъп в цял свят, но пък вече е внедрен в ключови инструменти на компанията.

Bard, който има много от характеристики на по-известния ChatGPT, ще може да работи и с текст, изображения и видео, и да ги превръща в оптимални рекламни материали. Изкуственият интелект ще е способен да ги калибрира за съответната аудитория и целите на рекламодателя.

От компанията обещават да са налице специални защити, които да предотвратяват грешки и разпространяване на дезинформация. Това е реално притеснение с изкуствения интелект, тъй като все още и най-развитите чатботове често грешат - и имат навика да си съчиняват информация, която не знаят.

Не е ясно каква обаче ще е съдбата на рекламния бизнес, вече сериозно обвързан с Google, най-голямата дигитална рекламна компания в света, с 200 млрд. приходи през миналата година. Специалистите по реклама вече ползват изкуствен интелект като помощен инструмент, но Bard може наистина да замени голяма част от работата им.