Техногигантът Google ще позволи създаване на реклами чрез изкуствен интелект в ключовите си услуги, съобщи Engadget.
Компанията също разработва свой AI чатбот - Bard, който още не е в отворен за достъп в цял свят, но пък вече е внедрен в ключови инструменти на компанията.
Bard, който има много от характеристики на по-известния ChatGPT, ще може да работи и с текст, изображения и видео, и да ги превръща в оптимални рекламни материали. Изкуственият интелект ще е способен да ги калибрира за съответната аудитория и целите на рекламодателя.
От компанията обещават да са налице специални защити, които да предотвратяват грешки и разпространяване на дезинформация. Това е реално притеснение с изкуствения интелект, тъй като все още и най-развитите чатботове често грешат - и имат навика да си съчиняват информация, която не знаят.
Не е ясно каква обаче ще е съдбата на рекламния бизнес, вече сериозно обвързан с Google, най-голямата дигитална рекламна компания в света, с 200 млрд. приходи през миналата година. Специалистите по реклама вече ползват изкуствен интелект като помощен инструмент, но Bard може наистина да замени голяма част от работата им.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни