За месец общинските табла и камери за скорост са засекли над 200 водачи на автомобили в София, които са се движели с над 200 км/ч - или повече от 130 км/ч над позволеното дори на скоростните пътища в столицата. Това обяви председателят на Столичния общински съвет Георги Георгиев днес.

Лошата новина е, че те няма как да бъдат наказани - в момента МВР може да глобява нарушителите само през своите камери, но не и да кредитира пряко снимките от общинските. Добрата новина е, че в парламента вече минаха на първо четене в транспортна комисия промени в Закона за движение по пътищата, които ще позволят промяна. Те бяха инициирани именно от Столична община и Националното сдружение на общините в България.

"Очевидно системата за контрол не работи добре и е нужна промяна, каквато гражданите очакват. Затова от СО и НСОРБ още през октомври подготвихме законопроект, внесен от народни представители от ГЕРБ-СДС в предишния парламент.

След месеци упорита работа вчера постигнахме важен успех - водещата комисия по транспорт подкрепи на първо четене нашия законопроект с подкрепата на повечето от партиите", отбеляза Георгиев.

И благодари на депутатите от ГЕРБ-СДС за защитата на закона, както и на подкрепата на ДБ-ПП, БСП и Възраждане в комисия. Преди да влезе в сила обаче, той трябва да мине и през първо четене в пленарната зала и второ четене в комисия и зала.

"Надявам се скоро законът да влезе в сила и да осигурим достъп на КАТ до камерите за скорост на всички български общини.

Така ще можем да инвестираме в нови устройства и да затегнем заедно контрола, за да бъде безопасно движението в българските градове“, сподели Георгиев в профила си във фейсбук.

Промените предвиждат да се следи не само максималната скорост, но и светлинните сигнали и правилата за паркиране и престой. В добавка, най-малко 70% от постъпилите средства от глоби и нарушения, установени с общински камери, ще отиват в бюджета на общината, на която принадлежат. Те ще се разпределят са по-добра организация и безопасност на движението, изграждане и поддръжка на системите за контрол, издръжката на общинските органи, осъществяващи контрола.

Връчването на фишове пък ще продължава да се извършва от МВР, но ще могат да им помагат и общински служители. Неуспешното събиране на глобите е една от големите пречки за ефективни наказания на нарушителите на пътя.