Компанията зад социалната мрежа Twitter разкри, че е загубила почти половината от приходите си от реклами, след като беше закупена от Илон Мъск за 44 милиарда долара ($33.6 милиарда) миналия октомври.

Реално платформата е на загуба, признава самият Мъск, и се нуждае от положителен паричен поток, преди да може да си позволи друго.

Милиардерът трябва да погаси дългове в размер на 13 милиарда долара до края на юли и това може да окаже ефект и върху акциите на другите му компании - като Tesla, чиито резултатите за трисемечието се очакват по-късно тази седмица.

Юни не е бил успешен, юли ще "по-обещаващ", оптимист е Мъск. През последната година той взе разнообразни мерки за подобряване на финансовата ситуация - съкрати половината от общо 7500 служители, въведе платена версия и се опита да я популяризира, но многобройните скандали около хаотичното му управление доведоха до отдръпване на немалко рекламодатели.

Междувременно пък Марк Зукърбърг обяви ново приложение, свързващо се с Instagram - Threads, което бързо достигна около 150 млн. потребители. Twitter в момента има под 200 милиона. Помага и вгградената връзка с вече изградената платформа за снимки и видео Instagram.