Всички потребители на TikTok в европейския съюз ще могат да изключат печално известния алгоритъм на видеоплатформата, съобщи Engadget.

Това изисква новият европейски Закон за дигиталните услуги. 

До момента всеки потребител на приложението за кратки видеа бе следен - колко дълго гледат даден клип, какво харесват, кога споделят - за да се създаде много добре настроено преживяване, което може да повлияе на психическото им състояние и поведението им, без осъзнаване от тяхна страна или съгласие.

Сега, вместо да получаваме за гледане само клипчета от For You страниците и живи излъчвания, потребителите ще могат да гледат популярни видеа от техния регион и език, или отделен поток от "Последвани и приятели", където каналите, които следваме, са в азбучен ред.

Това пак приоритизира популярно съдържание, но то вече не е подбрано само по това колко дълго ще ни залепи за екрана на смартфона.

Новото европейско законодателство забранява и таргетирана реклама към потребителите между 13 и 17 години. Гарантира и достъпна информация за условията на ползване, както и повече опции за докладване на незаконно или вредно съдържание.

Според експерти това е добра стъпка, но крайно недостатъчна - защото повечето нови регулации атакуват конкретни проблеми, а не структурните модели на социалните мрежи и техните алгоритми. Нужни са по-обстойни и обмислени правила и стратегии за развиването на такива в бъдеще за повече свобода на потребителя в подбирането на съдържание.