Google плаща на Apple 36% от приходите от рекламата в търсачката си, съобщи свидетел на компанията по време на антимонополния процес срещу нея в САЩ, съобщи Bloomberg. Google и Apple се опитваха да държат този процент в тайна.

Една от основните тези на обвинението е, че Google има монопол в интернет търсачките, не само защото е най-добрата такава, а и защото използва различни анти-конкурентни практики, за да остане най-популярната търсачка. Една от тези практики е договорът с Apple, по силата на който Google е търсачката по подразбиране във всеки iPhone, един от най-продаваните смартфони в света.

За целта Google плаща на Apple част от печалбите, които генерира тяхната търсачка на устройствата на компанията. Съдът научи през октомври, че техногигантът е платил 26 млрд. долара на Apple, за да бъде базова търсачка и в iOS, и в Android устройствата. Предполагаше се, че около 18 млрд. от тях отиват при Apple.

Експертът по икономика Кевин Мърфи от Чикагския университет свидетелстваше в делото в полза на Google - според него плащанията, които компанията прави, отразяват именно наличието на конкуренция в сферата. Но по време на разпита в съда той разкри и точния процент, нещо, което Google видно не искаше.

"Колкото до самия процент от приходите, той е чувствителна част от финансовите условия на споразумение, което в момента е в сила", обяви компанията в документ, публикуван преди седмица.

Добре известен факт е, че Google и Apple делят приходи, но досега не бе ясно точното съотношение. Шефът на Google Сундар Пичай по-рано този месец каза пред съда, че търсачката се опитва да предостави на потребителите "пълноценно и лесно" преживяване, дори ако това означава плащане на високи такси за това.

Документите от съда разкриват и 20-те заявки, с които Google прави най-голяма печалба. Сред тях са "iPhone", "Автомобилна застраховка", "Hulu" (популярна в САЩ стрийминг платформа) и "AARP" (Американската асоциация на пенсионерите).