Техногигантът Google започва изтриването на неактивни акаунти в своята система. Хиляди приложения, сайтове и услуги онлайн действат в системата на Google, което може да означава, че сме на път да загубим профили, снимки, документи и други данни.
На 1 декември компанията започва чистката на профили, в които не е влизано в продължение на 2 години. Изтриват се съобщения в Gmail, събития в календара, клауд платформата Drive, Docs, снимки в Google Photos. Политиката важи само за лични Google акаунти и не засяга акаунтите на Google за училища и бизнес.
Причините са две - първата е, че профил, който не е ползван дълго, е с голяма вероятност хакнат и улеснява краденето на самоличности. Втората - че тези акаунти заемат излишно пространство на сървърите на компанията, а то струва пари.
Как да си спасим акаунта?
Много хора има втори, че и трети профил в системата на Google, но често забравят единия, макар да е възможно да са оставили ценна информация там.
Добрата новина е, че запазването на акаунта е изключително просто - да влезем в него. Може и в Gmail, или в YouTube, или в Drive - няма значение, дори да ползваме само една от десетките услуги на Google. Това го прави активен за още две години, така че може би е добра идея да си сложим напомняне да повторим операцията. Или просто да си преместим данните.
От Google препоръчват да включим и двуфакторната идентификация, тъй като друг фактор за несигурността на старите профили е, че този по-безопасен метод за влизане не е активиран.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни