Новината, че германската компания за спортна екипировка "Пума" спира взаимоотношенията си с Израелската футболна федерация предизвика много коментари и подозрения, че това е следствие на войната в ивицата Газа.
Според директорката на комуникациите на компанията Керстин Нюбер обаче, решението било взето още в края на миналата година - като част от промяна на стратегията.
"Решението се базира изцяло на бизнес причини", каза тя.
Реакцията й дойде след многобройни призиви от организации, защитаващи Палестина, да бойкотират продуктите на "Пума" заради договора й да доставя екипировка на националните отбори на Израел. Стигна се и до противоположни спекулации, когато стана ясно, че контрактът изтича догодина и няма да бъде подновен.
Според Нюбер още през м.г. "Пума" е приела стратегия, ориентирана към по-малко, но по-големи клиенти, което тя определя като по-добра стратегия, на базата на маркетингови проучвания и подходи.
В централата на фирмата разгледали договорите си с национални федерации и взели решение дали да продължат дадени договори или да не, предвид представянето на националните отбори на големи първенства, колко популярни са тези тимове, кои са звездите им и т.н.
"Имаме два нови договора с национални отбори, единият от които е голямо име. Те ще бъдат обявени по-късно тази година. В същото време някои контракти, например с федерациите на Сърбия и Израел, изтичат догодина. Тези решения бяха взети още през 2022 г., заедно със сроковете за дизайна и платовете на новите екипи", обясни Керстен Нюбер.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни