На 8 локации в София ще бъдат монтирани още камери за скорост, които вече автоматично ще регистрират номерата на автомобилите на нарушителите и ще им се изпращат актове.

"Камерите ще бъдат поставени на най-натоварените булеварди - на Южната дъга на Околовръстното, "Сливница", "Ботевградско шосе", "Черни връх", "България" и др. Това са булеварди, на които отчитаме, че се развиват големи скорости", заяви пред БНТ Димитър Петров, от отдел "Управление и анализ на трафика" в Столичната община.

Пред БНР той пък поясни, че информацията - къде да се разположат, е получена от таблата за моментна скорост. Избрали са местата с най-сериозните нарушения - и като брой нарушения, и като превишение.

Целта е на тези точки да бъде завишен контролът, за да се прекрати "това състезание" каза той. Експертът допълни вчера, че макар крайпътните табла, които отчитат скоростта със зелени или червени цифри да дават около 5% грешки, те са преместваеми и с тях успешно се картографират местата в града, където статистически стават най-много нарушения.

Експертът от общината нопочни, че те "помагат с каквото могат" на Пътна полиция (както е известно, данните от камерите на общината не носят директно санкция - те трябва да отидат при КАТ, а двете администрации още не си "говорят" електронно, б.р.). През м.г. са дарили 5 триноги на КАТ, а сега със стационарните помагат "документално", т. е. - с бумащината, от която зависи поставянето на устройствата.

Вчера той обърна внимание и върху един друг въпрос:

"Между 5 и 8 пъти се намалява преминаването на червен сигнал, когато има мигащо зелено. Освен това то може да се прилага и при гъвкавото управление на трафика.

"Към момента в нея (новата наредба на МРРБ, която е на фаза обществено обсъждане - б.р.) още не е разрешено мигащото зелено, което за София е проблем, тъй като по-голямата част от светофарите в столицата работят на гъвкаво управление. Т. нар. таймери не са регламентирани и те могат да бъдат използвани на по-малки и стари, квартални кръстовища с по-слаб трафик", обясни още Петров.

"Броячите и преди промените в наредбата, които се предлагат, бяха така заложени. Те обаче не могат да бъдат използвани на местата, където имаме т. нар. гъвкаво управление (зелена вълна - б.р.). При него всъщност зеленият и червеният сигнал се променят динамично на базата на датчици, които подават данни в реално време за натоварването по различните клонове на кръстовището. На практика този таймер не знае какво да покаже, тъй като не е фиксирано примерно зелено през следващите 30, 20 или 15 секунди", каза Петров пред БНР.