България започна ремонт на Дунав мост в едни от най-горещите летни дни. Властите увериха, че работата по съоръжението, която ще продължи две години, ще затрудни минимално движението. 

Дунав мост е исторически мост, строен преди 70 години, досега не е извършван основен ремонт и такъв е належащ, обясни ситуацията служебната министърка на регионалното развитие и благоустройството Виолета Коритарова. Тя говори в буферната зона на съоръжението на тържествена церемония по откриването на ремонта в Русе.

Българската част от Дунав мост е дълга 1057 метра. Въведена е в експлоатация през 1954 година.

Възобновяването на връзката чрез ферибот между Русе и Гюргево би поела между 20 и 30% от тежкотоварния трафик, което ще облекчи пътуването на леки автомобили по моста, каза още министър Коритарова.

От Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) увериха, че строителните дейности няма да доведат до спиране на движението по Дунав мост и съоръжението няма да бъде затваряно. Предвидено е работата да се извършва през светлата част на денонощието, по 10-12 часа на ден.

Движението ще се регулира чрез мобилен светофар, който ще бъде поставян в участъка на моста, който се ремонтира.

Планира се, също така, превозните средства да преминават двупосочно по платното, по което не се работи. Дейностите ще се осъществяват на шест етапа. В първите два влиза основният ремонт на естакадата на Дунав мост на българска територия. Докато продължава той, ще бъде затворен участък, дълъг около 400 метра.

Първоначално ще се ограничи движението в лентата за влизане в България, а след това - и тази за излизане към Румъния. Очаква се ремонтът на всяка една от лентите в този участък да продължи около четири и половина месеца.

Властите се похвалиха, че са взели всички необходими мерки, за да не допускат задръствания, които могат да блокират Дунав мост.