Пътниците на влака София-Пловдив го бутали, след като железницата се откачила от електромрежата и спряла. Пасажерите избутали тежката тонове мотриса и така успели да стигнат в Пловдив само с 9 минути закъснение.

Аз мисля, че това е отговорът на всички въпроси, приятели. Не само на въпроса може ли някога да имаме влакове, които стигат навреме и там, закъдето са тръгнали, при това тези две условия да са изпълнени едновременно. Да, може, ако пътниците не се пощипват и не очакват БДЖ да ги вози, нищо, че са си платили точно за това БДЖ да ги вози.

Мисля, че оня ден пасажерите за Пловдив просто са извършили една технологична революция, която ще дръпне цялото човечество напред. Нещо като първата крачка на Нийл Армстронг на Луната. „Едно малко побутване – един голям скок за човечеството!“ БДЖ може да си го вземе за лозунг. За какво са ни прескъпи мотриси втора употреба, за какво са ни релси, не че някой се е засилили да сменя и ремонтира релсите, за какво ни е въобще ток за железницата, като си имаме български пътници? Обръгнали на какво ли не, радостни, че поне не са се подпалили и изгорели в купетата, току-виж видим в следващие седмици как пеещи химна развеселени компании бутат влакове от Горна Оряховица до Бургас и от Ямбол до Сливен, а ако са и по-патриотично настроени - защо не до Скопие?

Мисля, че пътниците от злополучния влак току-що отвориха нова технологична ниша и извадиха България от спиралата на кризите – нека Илън Мъск да заповяда да си прави електроавтомобилите у нас. Хем ще вървят без отказ, хем нема да харчат ток. Никакъв. Просто шофьорът се засилва по нанадолнището и се мята зад волана. Като дойде баир, да бута. Добре е за чистотата на въздуха, безшумно е, не се развиват смъртоносни скорости и физиката и духът укрепват. Така българската нация ще подобри драматично бързо здравния си статус. Пушачите ще се наложи да спрат да пушат, пиячите доброволно ще спират алкохола – кой иначе може да избута джип по магистрала „Хемус“ от София до Варна, ако е на две ракии? А и демографската криза ще се оправи, защото ще се налага все пак да търсим и помощ по виадуктите.

Така българският шофьор ще влиза в непринуден разговор с хората от околните села и градове, ще се завързват познанства, ще се разширяват социалните кръгове и току-виж ергените от Видинско най-сетне срещнат момите от Ямболско на някой баир, например около София. А хора, избутали заедно цял опел по околовръстното, барабар с всичките му затворени отсечки, са сприятелени завинаги. Това е повече и от отглеждането на две деца.

Да не говорим пък, че и моралните ни качества ще се подобрят – никой няма да иска да си купува джип, всички ще се натискат за полски фиатчета, миникупъри и нисан микра – тях в случай на нужда може и на гръб да ги нарамиш. Току-виж Мъск се откаже от теслата и закупи марката „Трабант“. Прави се от картон и може да го повдигне и самотна майка с три отрочета. Така българският гражданин ще стане силен, социален и скромен. Ще се раждат силни, социални и скромни българчета. Които ще си седят лятото в България, щото на кой му се бута колата чак до Гърция?

Отказвайки се от тока и петрола, българите ще сложат прът в колелата на големи руските и саудитските енергийни концерни, ще ги фалират и ще променят рязко глобалната картина. Няма да има петролни шейхове, Путин ще се лиши от доларите на олигарсите си, ще спрат войните в Украйна и Близкия изток. Само трябва да внимаваме китайците да не ни откраднат технологията, че колкото са многобройни, ако всички се впрегнат да бутат коли, ще ни вземат пазара и ще завладеят в крайна сметка света. С тяхното си „мейд ин Чайна“ – чупи се и буташ.